نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 19:49

لفاظی کربی علیه ایران در خصوص تحولات منطقه

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن از جمله استقرار ناو هواپیمابر در مدیترانه، گفت ایالات متحده در تلاش است پیام بازدارندگی محکم به ایران بفرستد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز دوشنبه (۳۰ اکتبر، هشتم آبان) گفت در حالی که نگرانی‌ها درباره درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر افزایش می‌یابد، ایالات متحده در تلاش است پیام بازدارندگی محکم به ایران بفرستد. 

این ادعاها در حالی است که واشنگتن اقدامی برای توقف درگیری‌ها و جنایات صهیونیست‌ها در غزه صورت نداده و برعکس در نهادهایی مثل شورای امنیت در این مسیر مانع‌تراشی هم کرده است. کربی مدعی شد: مطمئناً اگر مجبور شویم برای ادامه حفاظت از نیروها و تاسیسات خود اقدام خواهیم کرد. ثابت کرده‌ایم که حمله خواهیم کرد و برای این کار اقدام خواهیم کرد. و این پیامی محکم است که ایران باید دریافت کند. ما آن مسؤولیت‌ها را جدی می‌گیریم. 

او در ادامه لفاظی خود با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن افزود: ما همچنین به وضوح منافع امنیت ملی خود را در منطقه بسیار جدی می‌گیریم. به همین دلیل است که رئیس‌جمهور اکنون دو گروه ضربت ناو هواپیمابر را به کار گرفته است...باید اطمینان یابیم سیگنالی را برای همه بازیگران نه فقط ایران بلکه همه بازیگران البته شامل ایران ارسال می‌کنیم مبنی بر این که منافع امنیت ملی خود را بسیار جدی می‌گیرم. ما از نیروهای خود حفاظت و دفاع خواهیم کرد. و این کار را هر بار به روش دلخواه خود انجام خواهیم داد. 

پیش‌تر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: در پیامی به ایران، صراحتاً گفتیم که مراقب باشد [در جنگ غزه دخالت نکند].

اخیراً یک رسانه غربی از درخواست کمک دولت جو بایدن از وزیر خارجه چین در جریان سفر اخیر او به واشنگتن برای ممانعت از گسترش دامنه جنگ در منطقه غرب آسیا خبر داد. روزنامه «فایننشال تایمز» شنبه در گزارشی خبر داد واشنگتن از پکن درباره جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین درخواست کمک کرده است.

طبق روایت این رسانه انگلیسی، آمریکا از چین خواسته تا از روابط خود با ایران و دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا به منظور تاکید بر آرامش و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنایات صهیونیست‌ها در غزه، تلاش‌هایی به منظور توقف جنایات و نسل‌کشی‌ توسط رژیم صهیونیستی صورت دادند و از همان ابتدا نسبت به بروز فاجعه انسانی و نسل‌کشی در غزه هشدار دادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555749

مهمترین اخبار ایران و جهان: