نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 16:00

البرز میزبان و پایلوت برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در کشور شد

استاندار البرز حمایت جدی خود را از برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه اعلام کرد و از مدیران استان خواست تا بسترهای لازم برای تحقق اهداف را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز روز سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه که برای نخستین بار در کشور در استان البرز برگزار می‌شود، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ملی در البرز، به تشریح فرصت‌ها و تهدیدهای استان در ابعاد مختلف بویژه اجتماعی و فرهنگی پرداخت و میزبانی البرز از چنین برنامه ای را یک ظرفیت دانست.

وی افزود: البرز بجهت تنوع اقوام مختلف کشور طبق بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ایران کوچک لقب گرفته که البته در کنار فرصت های بیشماری که در دل این ظرفیت نهفته به احیای هویت بومی نیز نیاز جدی وجود دارد. 

عبداللهی گفت: با توجه به رویکرد کلان رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، کمیته‌های ۹ گانه ذیل آن نیز اهداف و برنامه‌های بسیار خوبی دارند که قابلیت و نیاز اجرای آنها در البرز محسوس است. 

وی افزود: برنامه ریزی فرهنگی برای این استان بعنوان کم مساحت ترین استان کشور به نسبت جمعیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری و رشد سالانه ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار نفر مهاجر، یک ضرورت غیرقابل انکار است و در این راستا هیچ اقدام و برنامه‌ای کافی نیست بلکه باید تداوم و استمرار داشته باشد. 

استاندار البرز با تاکید بر اهمیت جایگاه خانواده، گفت: باید نقش الگویی ایران اسلامی بعنوان یک کشور مسلمان و شیعه در جهان بویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، پررنگ تر شود.

وی افزود: امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته در قالب این رویداد ملی و اهداف تعیین شده و همچنین همراهی مجموعه مدیران استان، بتوانیم به نتایج اثربخشی در استان البرز بعنوان پایلوت اجرای رویداد برای کشور، باشیم.

عبداللهی در پایان حمایت جدی خود را از برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه اعلام کرد و از مدیران استان خواست تا بسترهای لازم برای تحقق اهداف را فراهم کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556705

مهمترین اخبار ایران و جهان: