نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 16:05

ژنرال‌های صهیونیست: ورود زمینی به غزه یعنی افتادن در تله حماس

ژنرال‌ها و مسؤولان امنیتی و جاسوسی رژیم اشغالگر با اشاره به اینکه اسرائیل قدرت پیروزشدن در جنگ زمینی با غزه را ندارد تأکید کردند ورود زمینی به غزه یعنی افتادن در تله حماس.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - تسنیم نوشت: درحالی که محافل نظامی و کارشناسان و مقامات سابق و فعلی رژیم اشغالگر به‌شدت از پیامدهای جنگ زمینی در نوار غزه هراس دارند و هشدارهای زیادی درباره آن مطرح شده است، شماری از مقامات امنیتی و نظامی سابق این رژیم، طرح حمله زمینی به نوار غزه را کاملاً رد کردند و تأکید کردند به‌دلیل شهر تونلی بزرگی که حماس در نوار غزه ایجاد کرده است، حمله زمینی به این منطقه اصلاً آسان نیست و موفق نخواهد بود و اسرائیل با این حمله یک برتری میدانی بزرگ به حماس می‌دهد.

ژنرال «دنی یاتوم» رئیس اسبق سرویس جاسوسی موساد اعلام کرد که غزه یک مکان بسیار سخت و پیچیده برای جنگ است و من به مسئولان اسرائیلی توصیه می‌کنم همه تلاش خود را برای جلوگیری از ورود نیروهای ارتش به‌کار بگیرند و همچنان حملات خود را محدود به بمباران‌های هوایی کنند.

وی در گفت‌وگو با شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حدود 500 کیلومتر تونل در غزه وجود دارد تأکید کرد: این یک شهر کاملاً زیرزمینی چندلایه است و لایه‌های آن به‌شدت عمیق است؛ زیرا حماس روزانه به حفاری و کندن تونل در غزه ادامه می‌دهد تا بتواند نیروهای انسانی خود را از جایی به جای دیگر منتقل کند و نهایتاً هنگام جنگ این نیروها از تونل‌ها بیرون می‌پرند تا به اسرائیلی‌ها حمله کنند.

اسرائیل نباید وارد جنگی شود که در آن برتری ندارد

این ژنرال صهیونیست تصریح کرد: به همین دلیل ارتش اسرائیل باید به‌جای درگیر شدن در جنگی که در آن برتری ندارد به بمباران غزه ادامه دهد و حتی می‌تواند از ربات‌های عملیاتی استفاده کند اما به‌هیچ‌وجه نباید نیروی زمینی را به غزه بفرستد.

ژنرال «یوسی لنگوتسکی» مشاور سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز به خطر تونل‌های مقاومت در نوار غزه اشاره و اعلام کرد تونل‌ها سخت‌ترین حلقه جنگ هستند و اگر اسرائیل نتواند آنها را تخریب کند هرگز قادر به نابودی حماس نخواهد بود و این مسئله بسیار مهم است.

وی افزود، داستان تونل‌ها بسیار پیچیده است؛ زیرا حماس از بیش از 20 سال قبل این شهر زیرزمینی را ساخته است تا بتواند اسرائیل را شکار و خسارات زیادی به ما وارد کند. نیروهای اسرائیلی به‌هیچ‌وجه نباید وارد غزه شوند؛ زیرا این یک تله است.

«عدی کرمی» مسئول سابق شاباک در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل در شرایطی می‌جنگد که از سال 1948 تاکنون شاهد آن نبوده است؛ زیرا تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها در دست حماس اسیر هستند و مقامات اسرائیلی شرایط حساسی با خانواده‌های این اسرا دارند.

این مسئول امنیتی رژیم اشغالگر تصریح کرد: هیچ یک از تحلیلگران و افراد باتجربه و متخصص اطلاعات کافی ندارند و ما نمی‌دانیم حماس چه می‌کند و نیروهای آن چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین اسرائیل باید محتاطانه عمل کند.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557905

مهمترین اخبار ایران و جهان: