نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 18:31

مراسم یادبود جانباختگان زلزله بم برگزار شد

مراسم‌ گرامیداشت بیستمین سالگرد زلزله بم در بهشت زهرا بم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، مراسم یادبود جانباختگان زلزله بم عصر امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستان در بهشت زهرای این شهر برگزار شد.

حجت‌السلام دانشی امام‌جمعه بم‌ در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله بم و شهدای مقاومت اظهار کرد: بیست سال از زلزله می‌گذرد و خاطرات زلزله بم باید ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲هزار کوچه خاکی در بم هنوز مانده و عزم ‌ملی را می‌طلبد چون حل مشکلات از توان شهرستان خارج است، افزود: امیدواریم در آینده نزدیک مشکل عمران شهری بم برطرف شود.

حجت‌السلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق کرمان در مجلس نیز گفت: مردم بم قدردان نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و بم زیبا و مستحکم ساخته شده است.

وی بیان داشت: امروز بم تنها نیست و خواسته‌ها و مطالبات شهر بم باید انجام‌ شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: بم علیرغم آن اتفاق بزرگ، از دل ویرانه‌ها سر بلند کرد و دوباره بر پا شد و باز سازی شد و این شهرستان ظرفیت خوبی در کشاورزی و صنعت دارد.

۶۰ هزار خانه ناپایدار در کشور جمع شد

آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار داشت: فرزندان بم به عنوان سفیران مقاوم‌سازی مسکن در سراسر کشور در ۱۰۵ شهر حضور پیدا کردند و پیام بازسازی، مقاوم‌سازی و استحکام‌سازی را به مردم ایران و مسؤولان رساندند.

 وی عنوان داشت: تعداد ۶۰ هزار خانه ناپایدار در کشور جمع شده و این‌ مدیون مردم شهر بم است. نام بم همیشه ماندگار است و سفیران بم برای ایران قوی و بر چیدن سقف‌های لرزان به‌پا خاستند و امیدواریم زلزله بم و این حادثه در هیچ جای کشور تکرار نشود.

آیینی گفت: در زمینه نورپردازی و نقاط تاریک بم کمک ‌می‌کنیم تا جاهای تاریک بم روشن شود.

پایان پیام/۸۰۰۷۰/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617005

مهمترین اخبار ایران و جهان: