نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 13:12

اطفای حریق ذخیره‌گاه جنگلی سفیدپلت در آزادراه رشت-قزوین

فرماندار شهرستان رودبار از اطفای حریق جنگل ذخیره گاه سفید پلت در جنب آزادراه رشت-قزوین خبر داد و گفت: متاسفانه ۲ هزار مترمربع از اراضی جنگلی در آتش سوخت.

طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اطفای حریق در جنگل ذخیره‌گاه سفید پلت در آزادراه رشت_قزوین اظهار کرد: از ساعت یک بامداد امروز آتش سوزی در جنب آزادراه رشت-قزوین در محدوده روستای حلیمه‌جان بخش رحمت آباد آغاز شد که با حضور به موقع عوامل و  نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان و مردمی، حریق مهار شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار مترمربع از اراضی جنگلی دچار حریق شد، گفت: به محض وقوع حریق در جنگل ذخیره‌گاه سفید پلت در آزادراه رشت_قزوین، نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و هلال‌احمر وارد عمل شده و در سریعترین زمان ممکن آتش در این منطقه مهم و جنگلی مهار شد.

فرماندار شهرستان رودبار همچنین از سقوط چندین درخت در آزادراه رشت_قزوین خبر داد و افزود: در اثر وزش باد شدید، سقوط درخت در آزادراه باعث توقف موقت تعدادی خودرو شد که با حضور به موقع نیروهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این مشکل حل شد.

عموپور با تاکید بر آمادگی تمامی نیروهای ستاد مدیریت بحران در شهرستان رودبار بیان کرد: با توجه به ادامه‌‌دار بودن وزش باید شدید در منطقه، تمامی نیروهای امدادی در حالت آماده‌ باش بوده و هرگونه حریق در اسرع وقت مهار می‌شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614249

مهمترین اخبار ایران و جهان: