نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 14:16

تغییر مقصد کاروان هوایی عتبات بدون اطلاع زائران و پاسخ مسؤول اعزام

کاروان‌ هوایی عتبات که بر اساس برنامه اعلامی به زائران عازم نجف بود، به بغداد منتقل شد. یکی از مسؤولان اعزام می‌گوید: برنامه مقصد کاروان‌ها تا 19 آبان بجز روزهای یکشنبه به بغداد است و قبلا این موضوع اطلاع‌رسانی شده بود.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز از مبدأ تهران ۶ پرواز به فرودگاه نجف و ۶ پرواز به فرودگاه بغداد صورت می‌گیرد که بخش قابل توجهی از این پروازها به اعزام زائران کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت اختصاص دارد.

زائران بجای نجف، عازم بغداد شدند

با اعمال محدودیت در فرودگاه نجف، بسیاری از سفرهای هوایی عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت به بغداد منتقل شد و زائران پس از حضور در بغداد به سایر شهرهای زیارتی عراق می‌روند.

اما امروز یکی از کاروان‌های زیارتی که از قبل برنامه سفر را به زائران اعلام کرده و قرار بود از فرودگاه امام خمینی (ره) به نجف اشرف بروند، به بغداد منتقل شدند.

محمد حسینی، یکی از زائران این کاروان می‌گوید: به ما اعلام شده بود که از تهران به نجف می‌رویم. اما وقتی به فرودگاه رسیدیم، به ما گفتند که باید در کانتر پرواز بغداد، کارت بلیت بگیریم و مقصد پرواز هم بغداد است.

این امر باعث نگرانی برخی از زائران کاروان شد که البته با هماهنگی انجام شده موضوع به اطلاع زائران رسید و پرواز این کاروان حوالی ساعت ۱۱ تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

همه کاروان‌های هوایی بجز روزهای یکشنبه به بغداد می‌روند

پس از پیگیری خبرنگار فارس با مجری اعزام این کاروان، مشخص شد که مدیر این کاروان زائران را به درستی راهنمایی نکرده است. کرامتی، یکی از مسؤولان این دفتر زیارتی می‌گوید: پس از اینکه فرودگاه نجف اجازه فعالیت پروازهای سنگین را نداد، ما به همه کاروان‌ها اعلام کردیم که تا ۱۹ آبان همه اعزام‌ها به فرودگاه بغداد منتقل شده است. البته یک روز در هفته اعزام‌ها به فرودگاه نجف صورت می‌گیرد؛ به طوری که یکشنبه‌ها زائران با برخی پروازهای سبک به نجف اعزام می‌شود.

برنامه سفرهای هوایی عتبات تا ۱۹ آبان اعلام شده است

وی می‌افزاید: با وجود اطلاع قبلی، ممکن است برخی از مدیران کاروان‌ها این موضوع را به اطلاع زائران نرسانده باشند و انها تصور کنند مثل گذشته به نجف اعزام می‌شوند. اما بر اساس برنامه قبلی همه اعزام‌های ما بجز روزهای یکشنبه به بغداد است و زائران نیز تا ۱۹ آبان از همان فرودگاه هم به کشور بازمی‌گردند. پس از این زمان باید منتظر تصمیم متولیان فرودگاه بغداد باشیم.

به گزارش فارس، حدود ۱۰ روز گذشته فرودگاه نجف به طور موقت بسته شد و پس از بازگشایی، متولیان این فرودگاه از اعمال محدودیت جدید و جلوگیری از فعالیت پروازهای سنگین در این فرودگاه خبر دادند. بر همین اساس، برخی از اعزام‌ها لغو و برخی دیگر به صورت زمینی برگزار شد. پس از ان هم سفرهای هوایی عتبات با پروازهای سنگین به فرودگاه بغداد منتقل شدند تا اعزام‌ها به دلیل مشکل فرودگاه نجف به حالت تعلیق در نیاید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560793

مهمترین اخبار ایران و جهان: