نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 11:13

رونق خرید کالاهای مصری با پویش تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی

گسترش پویش تحریم شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی به رونق خرید کالاهای تولید داخل در کشور مصر روبه‌رو شده که طی یک سال اخیر هم با تورم بالا و بحران ارزی درگیر بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، ایمان عبدالمنعم، یک شهروند مصری است که در داخل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تجاری معروف در استان اسکندریه در شمال مصر ایستاده است و با وجود فهرستی از مارک‌های معروف که قبلاً مایل به خرید آن‌ها بود، حالا به آنها نزدیک هم نمی‌شود تا از این طریق با مردم غزه که آماج حملات روزانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، اعلام همبستگی کند.

حیره ایمان، هم یک زن خانه دار است که وقتی یکی از فروشندگان این فروشگاه به او نزدیک می‌شود و برندهای داخلی را برای خرید پیشنهاد می‌دهد با کمال میل استقبال می‌کند و می‌گوید که از همان روزهای نخست تجاوز اسرائیل به غزه کالاهای اسرائیلی ر ا تحریم کرده و به کالاهای باکیفیت داخلی اکتفا کرده است.

آنها از جمله میلیون‌ها نفری هستند که طی روزهای گذشته تصمیم به تغییر الگوی مصرف و پیوستن به پویش‌های تحریم گرفتند پویش‌هایی که  از شبکه‌های اجتماعی به بزرگترین فروشگاه‌های زنجبره ای تجاری منتقل شده و به خواربارفروشی‌های کوچک در  مناطق مختلف هم رسیده است.

بازارها و فروشگاه‌ها به طور مداوم شاهد افزایش تقاضا برای خرید محصولات محلی مصری هستند، به ویژه که فراخوان‌های مردمی و اتحادیه‌های صنفی برای توقف خرید محصولات بسیاری از شرکت‌های بین المللی حامی مستقیم اشغالگری اسرائیل یا وابسته به کشورهای طرفدار اسرائیل شدت گرفته است.

شهروندان مصری تحریم را تکلیفی واجب برای حمایت از مردم غزه توصیف و تاکید دارند با این کار تقاضا برای محصولات تولید داخل و حمایت از اقتصاد ملی هم بیشتر می شود.

 در حال حاضر بیش‌ترین کالاهایی که با تحریم شهروندان مصری روبه رو شده شامل مواد غذایی، نوشیدنی و آرایشی می‌شود که انواع آب گازدار، برخی از انواع قهوه و لوازم بهداشتی در راس آن قرار دارد.

یوسف طلعت، رئیس هیئت مدیره شرکت تولید آب معدنی گاز دار اسپیرو اسپاتس در نشست مطبوعاتی اخیر خود گفته است که فروش این شرکت از زمان آغاز روند تحریم کالاهای اسرائیلی، تولید این محصول حداقل ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. وی افزود: این شرکت پس از افزایش چشمگیر تقاضا، فعالیت تولید و بهره برداری خود را تشدید کرده تا به صورت شبانه روزی تمام نیازهای بازار داخلی را تامین کند.

شرکت مصر کافیه هم که شرکت تولید قهوه فوری است اعلام کرد که تولیدات این شرکت به شکل قابل توجهی از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه افزایش یافته و فروش این شرکت در مقطع اخیر ۳۰ درصد بیشتر شده است.

تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا امروز که سی امین روز آن است، قریب به ۱۰ هزار شهید و بیش از ۲۵ هزار زخمی برجای گذاشته است.

مردم در کشورهای منطقه با به راه انداختن موج تحریم رژیم صهیونیستی و شرکت‌های حامی آن حمایت خود را از مردم مظلوم غزه در برابر اشغالگران و حامی آن اعلام کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561649

مهمترین اخبار ایران و جهان: