نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 21:50

هواپیماهای «ایلوشین-76» کره شمالی «آواکس» می‌شوند

برخی منابع خبری روز شنبه گزارش کردند که کره شمالی احتمالا در حال تبدیل هواپیماهای «ایلوشین-76» خود به آواکس است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز شنبه گزارش کردند که کره شمالی احتمالا در حال تبدیل هواپیماهای «ایلوشین-۷۶» خود به هواپیماهای «آواکس» است.

به گزارش وبگاه «دیفنس بلاگ»، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای توسط مرکز مطالعات «جیمز مارتین» در آمریکا نشان می‌دهد که کره شمالی در حال تلاش در تبدیل  هواپیمای ایلوشین-۷۶ به آواکس است.

هواپیمای ایلوشین-۷۶ در حال حاضر توسط روسیه به عنوان آواکس استفاده می‌شود. این هواپیما نقش مهمی در ناوگان حمل و نقل کره شمالی دارد.

ارتش کره شمالی چندی قبل اعلام کرد که هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا را رهگیری کرده است. نیروهای مسلح کره شمالی  اعلام کرد که متعاقب این حادثه، ارتش کره شمالی فورا دستور تعقیب این هواپیما را صادر کرد.

نیروی هوایی کره شمالی ناوگانی متشکل از ۵۷۲ فروند جنگنده دارد که شامل صدها هواپیمای «میگ- ۱۷»، «میگ- ۱۹» و «میگ-۲۱» ساخت شوروی سابق یا چین است.

اینک هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد روسیه این فناوری پیشرفته را به کره شمالی منتقل کرده است. چنین پیشرفتی در صورت تایید، می‌تواند نشان دهنده جهش قابل توجهی در قابلیت‌های راداری کره شمالی باشد.  سرمایه گذاری پیونگ یانگ بر سامانه‌های راداری یک اقدام اساسی خواهد بود.

چندی قبل نیروی هوایی کره شمالی در رزمایش بزرگ در روزهای گذشته ۱۵۰ جنگنده خود را به پرواز درآورد. نیروی هوایی کره شمالی برای این رزمایش مدت‌ها تمرینات فشرده‌ای انجام ‌داد و هواپیماهای بسیاری در این رزمایش شرکت کردند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و مقامات نیروی هوایی نیز از نزدیک ناظر این تمرین هوایی بودند. خبرگزاری دولتی کره شمالی خلبانان جنگنده‌های این کشور را «شجاع» لقب داد و از آن‌ها تمجید کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606893

مهمترین اخبار ایران و جهان: