نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 20:05

دوازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا روز دوشنبه دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را به بهانه جنگ اوکراین تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا روز دوشنبه با بسته دوازدهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرد.

در اقدام جدید، واردات الماس غیرصنعتی، فرآوری یا تولید شده در روسیه تحت تحریم قرار می‌گیرد.

همچنین در تحریم‌های جدید، هرگونه واردات محصولات آلومینیومی از روسیه ممنوع است.

واردات پروپان مایع نیز طی یک دوره انتقالی 12 ماهه تحت تحریم قرار گرفته است.

لهستان بزرگترین خریدار گاز طبیعی مایع روسیه در مجموعه اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

روز گذشته نیز «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، بسته تحریم‌های ضد روسی جدید اتحادیه اروپا همچون همه تحریم‌های ضد روسی قبلی این اتحادیه به شکست و وارد آمدن صدمه بیشتر به خود اروپایی ها منجر خواهد شد.

این دیپلمات رده بالای وزارت خارجه روسیه بیان داشت: «کار اروپایی‌ها تا مرز پوچی پیش رفته و اتحادیه اروپا دست به برخی دغلکاری‌های خلاف وجدان زده و در حالی که برخی سران دولت‌ها و کشورها در پای میز حضور ندارند، دست به اتخاذ تصمیماتی که به لحاظ قانونی زیر سوال رفته‌اند و به وضوح با سیاست بازی همراه شده‌اند می‌زند. از جمله این موارد شروع مذاکرات مربوط به مرحله قبل از پیوستن اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا است؛ مذاکراتی که نه فقط معیارهای ابتدایی اتحادیه اروپا را برآورده نکرده بلکه مستقیما با آنها مغایر است. مورد دیگر نیز ارائه یک بسته دیگر از تدابیر محدودیت‌آمیز یکجانبه علیه روسیه است؛ تحریم‌هایی که همچون همه تحریم‌های قبلی باعث وارد شدن صدمه بزرگتری به خود اتحادیه اروپا خواهند شد.»

شارل میشل در جریان نشست چهار روز پیش اتحادیه اروپا در شهر بروکسل اعلام کرد، اعضای این اتحادیه تصمیم به گشایش مذاکرات مربوط به پیوستن اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا گرفته‌اند و این مذاکرات احتمالا مارس 2024 یا دیرتر برگزار خواهد شد.

شورای اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد، کشورهای اتحادیه اروپا در نشست بروکسل بر سر دوازدهمین بسته تحریم‌ها ضد روسیه توافق کرده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608649

مهمترین اخبار ایران و جهان: