نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 10:00

استاندار آذربایجان‌غربی: به دنبال تبدیل شدن به قطب فراوری محصولات کشاورزی هستیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با رویکرد حمایت از کشاورزان و صنایع فرآوری، ضمن توسعه زیرساخت‌ها به دنبال تبدیل شدن به قطب فراوری محصولات کشاورزی هستیم‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: رفع موانع پیش رو و ‌روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی رویکرد اساسی دولت سیزدهم در این حوزه بوده که زمینه موفقیت‌های قابل توجهی را فراهم کرده است.

وی افزود: هدف اصلی در ‌برگزاری جلسات با بخش خصوصی، رفع موانع تولید و فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید و حمایت از این بخش بوده و تمامی تجار و مدیران واحدهای اقتصادی، بدون هیچ محدودیتی می‌توانند موانع را در سطح استانی مطرح و با فرآیند قانونی پیگیر رفع آن باشند.

معتمدیان با تاکید بر لزوم همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت و فرآوری محصولات به صورت فصلی، برنامه‌ریزی‌ها به شکلی باشد که بانک‌ها پرداخت تسهیلات این فرآیند را در زمان تعریف شده انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش منابع بانکی موجب تسریع در پرداخت تسهیلات نیز می‌شود، افزود: کارخانجات و واحدهای تولیدی در صورت حمایت دوجانبه و با انتقال حساب خود به بانک‌های استانی، می‌توانند زمینه‌ساز تسریع پرداخت تسهیلات شده و در مسیر رفع موانع تولید همراهی کنند.

وی با تاکید بر ‌گشایش مرزهای جدید استان با کشورهای همسایه، اضافه کرد: با نهایی شدن گشایش مرز جدید در شهرستان سلماس، شاهد افزایش و ‌پذیرش صادرات خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اعلام اینکه مشکل سیب همواره یکی از مهمترین مشکلات استان بوده، افزود: با اقدامات اخیر و با رویکرد حمایت از کشاورزان و صنایع فرآوری، ضمن توسعه زیرساخت‌ها، به دنبال تبدیل شدن به قطب فرآوری محصولات کشاورزی هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی از جمله سیب در استان است، تصریح کرد: هم اکنون با صدور مجوزهای لازم و انجام فرآیند سرمایه گذاری، امکان فرآوری ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان فراهم شده است.

معتمدیان همچنین با اعلام اینکه درصدد فراهم سازی شرایط تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه هستیم، عنوان داشت: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در حال رایزنی برای تسهیل امور تجار و فعالان اقتصادی هستند.

وی در پایان درخصوص تجارت با کشور سوریه نیز گفت: آذربایجان‌غربی ظرفیت حمل و نقل ترکیبی در محور تجارت با سوریه را داشته و حمل و نقل به صورت جاده‌ای و ریلی در دستور کار قرار گرفته تا تبادلات به صورت ترکیبی صورت گیرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574749

مهمترین اخبار ایران و جهان: