نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 09:48

ضرب‌الأجل ۶ ماهه دستگاه قضایی به شهرداری بجنورد برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تعیین ضرب الأجل ۶ ماهه برای شهرداری بجنورد در خصوص راه اندازی کارخانه کمپوست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: موضوع ضرورت ساماندهی وضعیت پسماندهای شهری بارها مطرح و مراتب از مجاری مختلف پیگیری شده بود.

وی گفت: ولی این پیگیری‌ها با دلایل عدیده نتیجه مطلوب در پی نداشت ولی در وضعیت فعلی و در نتیجه جمع بندی‌های صورت گرفته مقرر شد شهرداری بجنورد پس از تکمیل فرایند استعلامات و اخذ مجوزهای قانونی، ظرف ۶ ماه آینده کارخانه کمپوست را در مکان مناسب آماده بهره برداری نماید.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: همانگونه که قبلا نیز گفته شده بود تخلیه و دپوی زباله‌ها در کوه باباموسی و این بخش از جغرافیای منطقه‌ای شهر بجنورد از همان ابتدا تصمیم نابجا و کاری بسیار نادرست بود که در حال حاضر مخاطرات و مشکلات  زیست محیطی و تظاهر آثار و پیامدهای تهدید جدی علیه بهداشت عمومی کاملاً مشهود است.

مقام عالی قضایی استان تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در راستای وظایف ذاتی خود و بر اساس مأموریتی که دستگاه قضایی به آن مجموعه محول کرده؛ این موضوع را بطور جدی پیگیری و تا حصول نتیجه مطلوب در دستور کار و اولویت اقدام و عمل خود قرار داده است تا با یک اقدام قانونی به موقع از تداوم تبعات منفی زیست محیطی جلوگیری به عمل آید.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606005

مهمترین اخبار ایران و جهان: