نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 20:53

عمق خباثت و فساد آمریکا و اسرائیل در جنایت اخیر مشخص شد

امام جمعه اصفهان گفت: جنایت بسیار فجیع که در طول تاریخ بشر نبوده و بر خلاف قوانین جنگ است، در حمله به این بیمارستان اتفاق افتاده و در این جنگ مردم عمق جنایت و فساد آمریکا و اسرائیل را دیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان درمراسم اعلام انزجار طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان از جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران شب گذشته بیمارستان المعمدانی غزه با اشاره به آیه ۸۲ سوره مائده اظهار داشت: قرآن کریم هیچ گاه به طورصریح بدگویی نکرده است ، اما درباره یک طایفه، گروه و مذهبی اعلام می‌کند که تا ابد آنها دشمن مسلمانان هستند و درواقع آبروی آنها را برده است و با تاکید فرموده: "لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ".

 وی افزود: هیچ اثری از دین دروجود این رژیم نمی‌باشد و عقیده آنها براین است که هیچ کس غیر از آنها بشر نیست و هیچ گاه نیز تبلیغ دین یهود نمی‌کنند.

امام جمعه اصفهان آنچه که آنها به عنوان حقوق بشر از آن یاد می‌کنند را در حمایت از مظلومان ندانسته و عنوان کرد: قرآن کریم در موارد مختلفی به ما هشدار می‌دهد که با آنها نباشید به خصوص در آیه ۵۱ سوره مبارکه مائده می‌فرماید: " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَیٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ" و یهود و نصاری را دوست خود نگیرید.

  آیت الله طباطبایی نژاد سفر بایدن به سرزمین های اشغالی و حمایت علنی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی را اقدامی حماقت بار بیان کرد و افزود: اینها خود را مصلح می‌دانند در حالی که هیچ فهم سیاسی ندارند و در صحبت های خود ابراز می‌کنند که با تمام وجود از این رژیم حمایت کرده وحتی ۲ هزار سرباز برای جنگ زمینی می فرستند. 

وی اضافه کرد: اعراب این جنایات را می‌بییند در حالی که خود عرب و سنی هستند و حتی مصری ها اگر بخواهند می‌توانند صحرای سینا را برای کمک به مردم غزه باز کند ، اما تا آمریکا اجازه ندهد حرکتی نمی‌کنند و کاری با این کشورها شده است که نتوانند بدون آمریکا نفس بکشند.

 عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: یک جنایت بسیار فجیع که در طول تاریخ بشر نبوده و بر خلاف قوانین جنگ است، در حمله به این بیمارستان اتفاق افتاده و در این جنگ مردم عمق جنایت و فساد آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌بینند.

وی همراهی برخی افراد و جریان های داخلی و تحلیل‌ها در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: کشورهایی که زیر پوشش آمریکا هستند همانند مجسمه بود و از خود هیچ ندارند و تحلیل گرانی که می‌گویند باید با آمریکا باشیم قرآن کریم درباره آنها می فرماید" فی قلوبهم مرض".

 وی عنوان کرد: آیه ۱۲۰ سوره بقره نیز می فرماید " ولن ترضی عنک الیهود و لا النّصاری حتّی تتّبع ملّتهم" لذا تا زمانی که تابع آنها نشوید دست از سر مسلمانان برنمی‌دارند و این تحلیل و سراج قرآن است.

عضو خبرگان رهبری افزود: امام فرمودند "اسرائیل غده سرطانی است" ، زیرا در هر نقطه‌ای قرار گیرد و جلوی آن گرفته نشود همه کشورهای اسلامی را می‌گیرد، چرا که با اسلام جنگ دارند. 

آیت الله طباطبایی نژاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین را از دو جهت بیان کرد و گفت: از نظر دنیایی اگر جلوی اسرائیل گرفته نشود به ما نیز تعرض می‌کند و از نظر آخرتی نیز قران می‌فرماید حتی اگر دیدید دو گروه از مسلمانان با یکدیگر جنگیدند آنها را نصحیت کنید و اگر قبول نکردند به مظلوم کمک کنید، لذا باید تکلیف این غده سرطانی در منطقه روشن شود. 

وی اسرائیل را نوکر آمریکا در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که اگر یک هفته از اسرائیل حمایت نکنیم از بین می‌رود، یعنی همان کاری که با پهلوی کردند و ازهمین رو است که اسلام نمی پذیرد چنین افراد مرده‌ای بر کشورهای مسلمان مسلط باشند. 

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542949

مهمترین اخبار ایران و جهان: