نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 22:06

انتقاد اردوغان از اقدام آمریکا در اعزام ناو به منطقه غرب آسیا

رئیس جمهور ترکیه از استقرار ناو هواپیمابر آمریکا نزدیک فلسطین اشغالی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت هدف این ناوگروه کشتن اهالی غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی د برابر نیروهای مقاومت فلسطین اخیرا ناوهواپیمابر «فورد» را به دریای مدیترانه اعزام کرده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه از  اعزام گروهی از کشتی‌های جنگی آمریکا به شرق دریای مدیترانه برای نشان دادن همبستگی با رژیم صهیونیستی  انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «کاثیمرینی» اردوغان در نشست خبری مشترک با «کارل نهمر» صدراعظم اتریش در «آنکارا» گفت، حرکت ناو هواپیمابر یو اس‌اس جرالد آر. فورد به سمت فلسطین اشغالی منجر به قتل عام‌ جدی شهروندان غزه خواهد شد. 

وی گفت: «ناو هواپیمابر آمریکا نزدیک اسرائیل چه خواهد کرد، چرا می‌آیند؟ قایق های اطراف و هواپیماهای روی آن چه خواهند کرد؟ آنها  به غزه و اطراف  آن حمله می‌کنند و برای کشتارهای جدی در آنجا گام برمی‌دارند.»

اردوغان در جریان سخنرانی در پارلمان ترکیه نیز گفت:‌«استفاده نامتناسب از زور علیه بخش غزه، بدون هرگونه توجیه اخلاقی، می‌تواند اسرائیل را در موقعیتی کاملاً نامطلوب در صحنه جهانی قرار دهد. این درگیری که با روش‌های شرم‌آور انجام می‌شود، یک جنگ نیست، بلکه کشتار جمعی است.»

جنبش حزب‌الله لبنان نیز عصر چهارشنبه در ارتباط با مواضع حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین بیانیه صادر کرد.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: «به هیچ عنوان مواضع سیاسی و اقدامات میدانی دولت آمریکا به‌ویژه اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و ایستادگی آشکار او در کنار صهیونیست‌ها و حمایت علنی از ماشین کشتار و تجاوزات صهیونیستی ما را غافلگیر نکرد زیرا این ماهیت واقعی سیاست‌های آمریکاست که از آغاز شکل‌گیری این رژیم غاصب و اشغالگر همواره از تجاوزات و تروریسم آن‌‌ها کاملا حمایت کرده است.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535593

مهمترین اخبار ایران و جهان: