نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 11:02

آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ۳ با رمز یا فاطمه‌الزهرا(س) از کرمان

مسؤول بسیج ورزشکاران کشور گفت: رزمایش جهادگران فاطمی ۳ امروز با رمز یا فاطمه الزهرا(س) از کرمان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی میرجلیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در ورزش واژه‌های عمیقی با عنوان فتوت، جوانمردی، منش پهلوانی و دستگیری از مظلوم را داریم و اگر بخواهیم این روحیه جهادی و مرام پهلوانی و مکتب شهید سردار حاج قاسم را در ورزش جاری و ساری کنیم باید رویدادی برگزار کنیم تا ورزشکاران با این روحیه عجین شوند، بنابراین رزمایش‌های تخصصی را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: دو ماموریت تخصصی در حوزه بسیج ورزشکاران داریم، ازجمله تهیه و توزیع اقلام ورزشی در مناطق کم برخوردار برای غنی‌سازی اوقات فراغت و انجام ورزش تخصصی است.

میرجلیلی عنوان کرد: خدمات پزشکی ورزشی از دیگر برنامه‌های بسیج ورزشکاران به‌شمار می‌رود و گروه‌های  جهادی در دانشکده تربیت‌بدنی در زمینه شناسایی ناهنجاری‌های ساختاری و حرکتی و اصلاح آنها اقدام می‌کنند.

وی ابراز داشت:  برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر اقدامات بسیج ورزشکاران است تا استعدادها از دل این مسابقات شناسایی و به تیم‌های ملی معرفی شوند.

مسؤول بسیج ورزشکاران کشور در ادامه سخنان خود گفت: ورزشکاران بسیجی همچنین مجموعه‌ای از  ماموریت‌های عمومی مانند ساخت و ساز منازل،  لایروبی قنوات، تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه، بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر  را انجام می‌دهند.

میرجلیلی اضافه کرد:  پویش‌های نذر خون و نذر رهایی نیز توسط ورزشکاران بسیجی انجام می‌شود و با توجه به وجود فرهنگ گلریزان در بین ورزشکاران تاکنون ۴۰۰ زندانی جرایم غیر عمد توسط بسیج ورزشکارات از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

وی ادامه داد:  کرمان به‌عنوان میزبان رزمایش جهادگران فاطمی ۳ انتخاب شد، زیرا شرایط ویژه‌ای دارد و شهدای والامقام به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج یونس زنگی‌آبادی را دارد از ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای هستند.

مسؤول بسیج ورزشکاران کشور عنوان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در کشور با کد و رمز یا فاطمه الزهرا (س) آغاز می‌شود و تا ۵ آبان ماه ادامه دارد.

میرجلیلی ادامه داد: ۵ هزار و ۱۳۵ ورزشکار شهید در کشور داریم و رزمایش فاطمی ۳ با انتخاب شهید عجمیان به‌عنوان شهید شاخص امنیت برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: میزان ریالی کمک‌های رزمایش فاطمی ۳ نسبت به رزمایش قبل ۲ برابر شده است و این در حالی‌ست که کمک‌های جامعه ورزش در سال قبل حدود ۴.۵ میلیارد تومان بوده است و حدود ۵۰ خودرو اقلام ورزشی در استان کرمان توزیع می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536693

مهمترین اخبار ایران و جهان: