نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 09:34

فارس من| شهرداری اهواز توانایی جمع‌آوری زباله‌‌های سطح شهر را ندارد

شهروندان اهوازی معتقدند که شهرداری اهواز توانایی جمع‌آوری پسماند از سطح شهر را ندارد و لازم است تا دادستانی به این مسئله ورود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی پویشی خواستار جمع‌آوری پسماند از خیابان‌ها و معابر سطح شهر اهواز شدند. این کمپین با عنوان « لزوم ورود مدعی‌العموم به معضل زباله‌ در شهر اهواز» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مخاطبان در این پویش عنوان کرده‌اند:«از حل معضل زباله و زباله‌گردی در خیابان‌های شهر اهواز توسط شهرداری ناامید شده‌ایم و  از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده و از مردم رنج کشیده این شهر احقاق حق کند.» 

انباشت زباله اهوازی‌ها را وادار به مهاجرت می‌کند

در ادامه این پویش آمده است:« عدم جمع‌آوری پسماند علاوه بر ایجاد معضلات مربوط به بهداشت و سلامت برای عامه شهروندان و کودکان، به یکی از موارد مهم نارضایتی مردم اهواز در حوزه‌ی مدیریت شهری تبدیل شده است از این رو خیلی از خانواده‌ها را وادار به مهاجرت از شهر اهواز کرده است.» 

مخاطبان در این پویش اظهار کردند:«جهت اثبات این موضوع فقط کافیست در ساعات مختلفی از شبانه‌روز از خیابان‌های شهر مخصوصا محله‌های پر تراکمی همچون زیتون کارمندی و کوی ملت بازدید به عمل آورید و حجم پسماندهای انباشته در محلات را مشاهده کنید.» 

در بیشتر مناطق شهر اهواز شهروندان همه روزه با معضلی به نام انباشت زباله در محلات روبه‌رو هستند و مشاهده‌ی چهره‌ی زشت و بدمنظر خیابان‌ها، طراوت را از شهر ربوده است و عدم رسیدگی به این موضوع نارضایتی‌های عمومی را از عملکرد شهرداری افزایش داده است. 

زباله‌گردها بحران عدم جمع‌آوری پسماند را بحرانی‌تر کرده‌اند

یکی از ساکنان منطقه گلستان اهواز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: همه روزه به هنگام عزیمت به محل کار اولین صحنه‌ای که می‌بینیم انبوه زباله در خیابان‌هاست و حقیقتا از این موضوع در رنج هستیم. 

وی ادامه داد: زباله‌گردها م با پاره کردن کیسه‌های زباله این شرایط بحرانی را بحرانی‌تر کرده‌اند و سبب انتشار آلودگی در کوچه و خیابان شده‌اند. 

یکی دیگر از شهروندان اهوازی که در منطقه‌ی پادادشهر ساکن است نیز به خبرنگار فارس گفت: علت بی‌برنامگی و بی‌نظمی در جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر، ناتوانی شهردار است و شهرداری در این خصوص به هیچکس پاسخگو نیست از این رو لازم است تا دادستانی با جدیت به این مسئله ورود پیدا کند. 

وی افزود: اعضای شورای شهر اهواز نیز که نمایندگان مردم محسوب می‌شوند و باید پیگیری این مطالبه مردمی باشند، سکوت اختیار کرده‌اند و اقدامی از آنان در راستای حل معضل تجمع پسماند و افزایش زباله‌گردها در شهر که موجب رنج و عذاب مردم است، مشاهده نمی‌کنیم. 

سکوت اعضای شورای شهر نسبت به عدم جمع‌آوری زباله‌ها

تلاش خبرنگار فارس برای گفت‌وگو با یونس اسفندیاری‌نژاد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز در خصوص چرایی عدم جمع‌آوری پسماند از برخی مناطق شهر اهواز حاصلی در پی نداشت. 

بر اساس قانون، شهرداری موظف است بر اساس عوارضی که از شهروندان دریافت می‌کند نسبت به جمع‌آوری پسماند از سطح شهر اقدام کند. نظارت بر عملکرد شهرداری بر عهده‌ی اعضای شورای شهر است که در صورت تخطی شهرداری از وظایف محوله، باید نسبت به پیگیری حقوق شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند. 

در صورت تمایل از این پویش حمایت کنید:« لزوم ورود مدعی‌العموم به معضل زباله‌ در شهر اهواز»

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539405

مهمترین اخبار ایران و جهان: