نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 01:31

پیشنهاد به کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال، لطفا تیم امید را تشکیل بدهید

سرویس ورزشی خبرگزاری فارس به کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال پیشنهاد می‌دهد، ظرف مدتی کوتاه برنامه مشترک خود را برای تشکیل تیم امید جهت رشد و توسعه فوتبال ملی در رده پایه و موفقیت در المپیک و بازی های آسیایی آینده ارائه بدهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، قصه پرغصه تیم امید اهالی فوتبال را خسته کرده، بیش از نیم قرن ناکامی در صعود به المپیک یک رکود منفی بزرگ برای فوتبال کشورمان محسوب می شود. از همه بدتر صحبت ها و بهانه های تکراری مسئولان، مدیران و حتی مربیان بعد از هر دوره ناکامی است! تیمی که قبل از بازی های مقدماتی المپیک پاریس و پیش از اعزام به بازی های آسیایی چند متولی داشت و هر شخصی  می خواست حرف و انتخاب خودش به کرسی بنشیند اکنون مثل بچه ای یتیم و سراهی شده و هیچکس حتی حاضر نیست بخاطر شکست مفتضحانه مقابل هنگ کنگ از مردم یک عذرخواهی ساده کند!

ظاهرا کمیته ملی المپیک مدعی است که فدراسیون باید عذر خواهی کند و بازگشت سه ملی پوش پرسپولیس را دلیل ناکامی تیم امید در بازی های آسیایی هانگژو  می‌داند و فدراسیون هم اعتقادی به عذرخواهی در مورد تیم امید ندارد. حتی رضا عنایتی سرمربی ناکام تیم امید هم مدعی است که نتیجه گیری را باید تعریف کنیم! انگار نه انگار فروردین همین امسال بود که کمیته ملی المپیک و فدراسیون سر انتخاب مدیر و سرمربی تیم باهم دعوا داشتند!

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک فدراسیون را تهدید می کرد به دلیل عدم همکاری فدراسیون،  تیم امید را به بازی های آسیایی اعزام نمی‌کنیم! بعد از باخت و حذف هم که همه کاسه و کوزه ها را سر فدراسیون و سه بازیکن ملی پوش پرسپولیس شکست! فدراسیون فوتبال هم خیلی شیک جا خالی داد و حتی حاضر به عذرخواهی نشد شاید به این دلیل که مدعی بود اختیار تام برای برنامه ریزی و آماده سازی این تیم برای مقدماتی المپیک و برای بازی‌های آسیایی نداشته است.

مجید جلالی از مربیان پیشکسوت که سال ها در عرصه فوتبال کشور فعالیتی مفید داشته در مورد دلایل ناکامی تیم امید حرف های جالبی می‌زند و می‌گوید: « یکی از نکات مهم در مورد تیم امید، موضوع مالکیت آن در دو ارگان دولتی یعنی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک است که این دو هیچ وقت به جمع‌بندی و وحدت‌نظر نمی‌رسند و در زمان شکست هم کسی ناکامی امیدها را گردن نمی گیرد! ...عنایتی، مهدوی‌کیا، خاکپور، منصوریان، مجیدی، پیروانی و بقیه بازیکنان بزرگ و بچه های خوب ایران هستند ولی برای مربیگری در این رده نیازمند تجربه بین المللی هستیم....  یک عده می گویند چرا کی روش در سال‌هایی حضورش در ایران به تیم های پایه نظارت نکرد و عده‌ای قلعه نویی را مقصر ناکامی امید می‌دانند ولی من از این اظهار نظرها تعجب می کنم مشکل اصلی نداشتن ساختار مناسب است.»

 تقریبا اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان فوتبال با مجید جلالی هم نظر هستند و به همین دلیل گروه ورزشی خبرگزاری فارس به کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال پیشنهاد می‌دهد ظرف کمتر از یک ماه برنامه مشترک و بلند مدت خود را برای تشکیل تیم امید ارایه کنند، برنامه ای که با همکاری متخصصان و کارشناسان طرح ریزی شود و قابلیت اجرایی داشته باشد. این دو نهاد  همه دعواهای مدیریتی را  پشت درهای بسته انجام بدهند و به قول معروف سنگ هایشان را باهم وابکنند!  برای این کار باید بیش از سه سال برای این تیم امید هزینه کنند تا حداقل از دل آن تیمی که امسال تشکیل می شود بیش از 10 بازیکن درجه اول و ممتاز جوان وارد چرخه فوتبال ملی کشور شود،  قطعا در صورت اجرایی شدن این برنامه بلند مدت تیم امید به موفقیت خواهد رسید.

بیش از نیم قرن است عادت کرده ایم تیم امید را در دقیقه 90 تشکیل می‌دهیم و بر سر در اختیار گرفتن بازیکنانش با باشگاه های مختلف به مشکل می‌خوریم و در آخر هم دست از پا درازتر تیم امید را منحل می‌کنیم تا المپیک یا بازی های آسیایی بعدی! امیدواریم برای یکبار هم که شده کمیته ملی المپیک و فدراسیون سه یا چهار سال مانده به مسابقات شروع به چانه زنی و تشکیل تیم امید بدهند آن هم با استفاده از بازیکنانی جوان تر از 23 سال نه اینکه تیم امید را با بازیکنان بزرگسال راهی بازی های آسیایی کنیم و در آخر هم تیم امید حاصلی جز سرخوردگی نداشته باشد.

آقایانی که چند ماه پیش برای انتخاب سرمربی تیم امید مدام باهم چانه می زدید حالا بیایید و این تیم را زیر پر و بال بگیرید تا مردم باورشان بشود که مسئولان ورزشی واقعا دلشان می‌خواهد فوتبال و تیم امید ما رشد و پیشرفت کند و به دنبال تحمیل دوستان و آشناها به عنوان مدیر و مسئول و مربی به تیم امید نیستند!

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540393

مهمترین اخبار ایران و جهان: