نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 14:00

بخشنامه‌ها و مصوبات کشور، همسو با بحث توسعه و رونق اقتصادی نیست

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور گفت: بخشنامه‌ها و مصوبات کشور، همسو با بحث توسعه و رونق اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا تاج‌الدینی ظهر امروز در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و روسا و هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در تالار پتروشیمی تبریز، برگزار شد، با بیان اینکه بخشنامه‌ها و مصوبات کشور، همسو با بحث توسعه و رونق اقتصادی نیست، اظهار کرد: حمایت از تولید و صادرات با شعار امکان‌پذیر نیست و لازم است تمام دستگاه‌ها جهت افزایش حمایت از بخش تولید و صادرات حرکت کنند.

وی با اشاره به شعار انتخاب شده برای بیست و هفتمین همایش ملی صادرات غیر نفتی ایران با عنوان «نجات صادرات غیر نفتی با نرخ ارز واقعی» گفت: این شعار بسیار خوب بوده و حرف دل تمام فعالان حوزه تولید وصادرات است.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما همیشه دیر به هشدارها و الزمات توجه می‌کنیم.‌

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور  گفت: برای تحقق رونق  اقتصادی باید به دو مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد، اولین مورد بازگشت ارز و سرمایه به کشور و دومین مورد، توجه به انرژی و توانی است که این ارز  با خود می‌آورد.

تاج‌الدینی تاکید کرد: ارز حاصل از صادرات باید با نرخ واقعی به بدنه اقتصاد کشور بازگردد و در این صورت است که تولید و صادرات به نفع کشور و به نفع فعالان اقتصادی خواهد بود‌.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه و ثروت در جامعه مثل خون در بدن است. این توصیه جدی مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش بوده است و اگر خیلی پیش‌تر، به سخنان رهبری در حوزه اقتصاد توجه می‌شد، شرایط اقتصاد کشور این‌گونه نبود.

وی با اشاره به مشکل تعلیق کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: اگر قوانین در راستای حمایت از تولید و صادرات نباشد، نمی شود انتظار فعالیت و رونق بخش اقتصاد را داشت.

تاج‌الدینی خواستار عملکرد دقیق و جدی بخش گمرک در قطع پای قاچاق و ارائه گزارش‌های درست و کامل در این حوزه شد و افزود: در غیر این صورت  وارد کنندگان با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582149

مهمترین اخبار ایران و جهان: