نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 17:54

بسیج بی نظیرترین تشکل مردمی در سطح جهان است

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه بسیج بی نظیرترین تشکل مردمی در سطح جهان است، گفت : در هر میدانی که بسیج حضور دارد مطلوب ترین نتیجه حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج، به تشریح و تبیین اهمیت حضور و فعالیت بسیج و خدمات آن پرداخت و گفت: بسیج بی نظیرترین تشکل مردمی جهان است که توقف و شکست برایش معنا ندارد و در هر عرصه ای که چه در کشور و چه در سطح دنیا وارد می‌شود، گره‌هایی که به ظاهر ناگشودنی است، را می‌گشاید.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم و غیر ممکن در قاموس واژگان بسیج جایی ندارد، افزود: فرهنگ بسیجی، فرهنگی توقف ناپذیر است که به واسطه ایمان و توکل بر خدا و اهتمام و همدلی جهادی در جا زدن و شکست برایش معنا ندارد.

 حیدرنیا با بیان اینکه بسیج نیرویی جهادی است که به واسطه‌ها جهاد در عرصه‌های سخت و بزرگ به این جایگاه رفیع دست پیدا کرده است، تصریح کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس با غیرت و جانفشانی در برابر ابرقدرت‌های غربی و شرقی حامی صدام جنایتکار ایستاد و ضمن بر هم زدن تمام معادلات کارشناسان نظامی دنیا، مانع از این شد که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی تحت اشغال دشمن جنایتکار بعثی بماند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه هر گاه مشکلی در برابر مردم قرار گیرد بسیج نخستین نیرویی است که پای کار مردم قرار می گیرد، افزود: بسیج امروز در میدان های جهاد خدمت، محرومیت زدایی، امدادرسانی در بلای طبیعی، علم و فناوری، تأمین امنیت کشور و غیره راهگشای تمام مشکلات مردم و کشور است.

این مقام‌ مسؤول با اشاره به حضور بسیج در میدان دفاع از حرم‌های آل الله و مقابله با داعش، تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نیروی جان بر کف همواره در راه خدمت به مردم در برابر مشکلات و دشمنان سینه سپر کرده است.

حیدرنیا با بیان اینکه شعار «بسیج امید ملت ایران» به عنوان شعار امسال هفته گرامیداشت بسیج تعیین شده است، عنوان کرد: بسیج در عمل این شعار را تحقق بخشیده و با خدمات بی شمار و محرومیت زدایی در سطح کشور امید آفرینی کرده است.

وی با اشاره به خدمات بسیجیان در استان البرز، تصریح کرد: بسیج در یکسال اخیر بیش از ۴۷۶ میلیارد تومان در جهت محرومیت زدایی، خدمت به مردم، احداث، بازسازی اساسی و ترمیم منازل افراد کم برخوردار، توزیع کمک‌های مومنانه و غیره در سطح استان البرز هزینه کرده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اجرای ۵۲ پروژه و بیش از ۵۴۰۰ برنامه بسیج در هفته بسیج، عنوان کرد: در یکسال گذشته بیش از ۴۴۰ پروژه محرومیت زدایی، ترمیم و بازسازی ۳۳۷ منزل اقشار کم برخوردار، ۱۳ پروژه راه روستایی و حاشیه شهری و ده‌ها پروژه آبرسانی در استان البرز‌ اجرایی شده و به بهره برداری رسیده است.

حیدرنیا با تاکید بر اینکه بسیجیان استان البرز در حوزه آبرسانی رتبه نخست کشور را برای استان البرز رقم زده اند، بیان کرد: بسیجیان در هر عرصه ای که وارد می‌شوند امید می‌آفرینند.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر بیش از ۱۵۱ هزار بسته معیشتی در بین اقشار کم برخوردار استان البرز در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه توزیع شده است، ادامه داد: بسیج همواره پای کار خدمت به مردم و به ویژه اقشار کم برخوردار است. 

فرمانده سپاه استان البرز همچنین با اشاره به برپایی ۱۱۰ میز خدمت و اعزام ۴۴ گروه جهادی پزشکی به مناطق کم برخوردار استان البرز، عنوان کرد: خدمات به مردم یک افتخار برای بسیج است.

حیدرنیا با بیان اینکه بسیجیان به خود می‌بالند که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) خود را یک بسیجی نامیده و آرزوی محشور شدن با بسیجیان را در آخرت داشته است، خاطرنشان کرد: بسیج به فضل الهی بستر ساز و پرچمدار حکومت عدل مهدوی (عج) در سطح دنیا خواهد شد تا این پرچم ارزشمند توسط رهبر معظم انقلاب به حضرت مهدی (عج ) تقدیم شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583249

مهمترین اخبار ایران و جهان: