نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 14:13

امام جمعه کرمان: طوفان‌الاقصی جهان را علیه رژیم صهیونیستی بیدار کرد

امام جمعه کرمان گفت: امروز ملت‌های جهان حق را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهند و تمام فلسطین را متعلق به فلسطینی‌ها می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی(ع) این شهر برگزار شد، به سوء استفاده سردمداران غربی از علم سخن به میان آورد و با اشاره به اینکه از همین علم بمب‌ها و موشک‌های جهنمی ساخته و بر سر مظلومین عالم می‌ریزند، اظهار داشت: همین علم تبدیل به بمب اتم شد و بخشی از جغرافیای کره خاکی را به آتش کشید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اضافه کرد: با سوء استفاده از همین علم امروز در باریکه کوچک غزه هر روز ده‌ها نفر از مبارزان فلسطینی و مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک‌وخون می‌کشند.

وی به ۴۰ هزار شهید و زخمی در فلسطین طی یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: این اتفاقات در میان سکوت دنیا و شعارهای جذاب آنها رخ داده است.

وی به تغییر وضعیت به سود مردم فلسطین و پیروزی آنها پرداخت و خاطرنشان کرد: وضعیت اینطور نخواهد ماند، مبارزان فلسطینی با طوفان‌الاقصی چند دستاورد بزرگ را در تاریخ ثبت کردند.

امام جمعه کرمان اولین دستاورد بزرگ آنها نشان دادنِ اتمام بازدارندگی رژم غاصب به دنیا بود، گفت: اگر روزی صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند که بازدارنده هستند، امروز مبارزان فلسطینی با دفاع خود، نشان دادند دورانشان تمام شده است.

وی ادامه داد: ناتوانی در کشاندن جنگ به خارج از سرزمین‌های اشغالی که همواره سیاست این رژیم جعلی بود، یک شکست دیگر برای آنها است.

وی ادامه داد: آنها همیشه سعی می‌کردند کشورهای دیگر را درگیر جنگ کنند و سرزمین‌ها را به قتل‌عام بکشانند اما حالا خودشان به صورت جدی درگیر هستند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی روشن شدن مشروعیت دفاع از فلسطین در اذهان ملت‌های آگاه و بیدار جهان را دیگر دستاورد طوفان‌الاقصی خواند و بیان کرد: امروز ملت‌های جهان حق را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهند و تمام فلسطین را متعلق به فلسطینی‌ها می‌دانند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که صهیونیست‌ها سالها زحمت کشیدند تا خود را حق به جانب نشان دهند اما در اقصی نقاط دنیا بر علیه‌شان تظاهرات برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: آنها در حجم وسیعی از تبلیغاتشان، طوفان‌الاقصی را به کشورهای دیگر نسبت می‌دادند که نشان داد این عملیات کاملا فلسطینی است، این هم یک شکست دیگر برای آنهاست.

وی تصریح کرد: مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر باید از جایگاه قانونی خود استفاده کنند و هر چه سریع‌تر جلوی نسل‌کشی در غزه را بگیرند، کاری که متاسفانه تاکنون انجام نداده‌اند.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: کشورهای اسلامی هم باید از مردم فلسطین حمایت کنند و با قطع ارتباطات اقتصادی و نفت و فراخواندن سفرای خود، آن را در عمل نشان دهند.

پایان پیام / ۸۰۰۶۵ / ش

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1567093

مهمترین اخبار ایران و جهان: