نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 14:34

مقاومت فلسطین نشأت گرفته از الگوی انقلاب است

امام جمعه رشت با بیان اینکه قیام مردم فلسطین متعلق به جوانانِ این دوره از فلسطین است و این نسل با نسل‌های گذشته فلسطین متفاوت است، گفت: این جوانان به این باور رسیده‌اند که سایر جبهه مقاومت با الگوپذیری از ایران، پیروز و مقاوم شدند و جوانان فلسطین نیز در تلاشند تا رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی را از ریشه نابود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه اظهار کرد: امروز مردم اقصی نقاط دنیا به حمایت از مظلومین فلسطین برخاسته و جنایات این رژیم جعلی را محکوم کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه کمک به مردم مظلوم فلسطین وظیفه مسلمانی ماست، گفت: امروز دنیا بر مظلومیت فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی اذعان کرده و مرم جهان به دفاع از مردم فلسطین به پا خواسته‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) با توکل بر خدا قیام علیه ستمگران را آغاز کرد، افزود: امام خمینی (ره) حکومت شاهنشاهی را با توکل بر خدا و اراده مردم ساقط کرد و قدرت و استقامت در برابر ظالمین را به ملت بصیر ایران ارزانی بخشید. 

فلاحتی با اشاره به روز ۱۹ آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه تصریح کرد: استفاده از دانش به‌ مانند آنچه که غرب انجام داده تکیه نمی‌کنیم چرا که سردمداران دنیای بشر با یاغی‌گری خود به دروغ می‌گویند که علم باید در خدمت بشر باشد اما ما بر جوشاندن چشمه دانش در میان خود مصر هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست، ۲ برابر بمب‌های هیروشیما و چهار برابر جنگ ویتنام علیه مردم غزه بمب زده‌اند، گفت: آمریکا با چهار مولفه جنایتکارانه فتنه‌انگیزی، جنگ‌افروزی و اختلاف‌افکنی میان ملل و بحران‌سازی در دنیا ادامه حیات می‌دهد. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم آمریکا نیز از جنایات حکومتشان علیه بشریت به ستوه آمده اند، افزود: آمریکا به مردم خودش هم ظلم کرده و بی‌توجه به خواسته آنان به جنایات علیه بشریت ادامه می‌دهد.

فلاحتی با گرامیداشت سالروز شهادت پدر موشکی ایران شهید حسن تهرانی‌مقدم بیان کرد: در دنیای پر از ظلمِ امروز و شهادت دردناک مردم فلسطین بعضی سران کشورهای اسلامی از طرفی ادعای حمایت از مردم فلسطین دارند و از سوی دیگر نفت و بنزین را به دشمن می‌رسانند در صورتی که یکی از راه‌های غلبه بر این رژیم غاصب ممنوعیت صادرات و خرید کالا از رژیم صهیونیستی است. 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد جنگ اراده‌ها هستیم و حرکت طوفان الاقصی یک قیام ایرانی، لبنانی و یمنی نیست بلکه کاملا فلسطینی است، تصریح کرد: اگرچه در کنار ملت مظلوم فلسطین هستیم اما این قیام متعلق به جوانانِ این دوره از فلسطین است و این نسل با نسل‌های گدشته فلسطین متفاوت است، این جوانان به این باور رسیده‌اند که سایر جبهه مقاومت با الگوپذیری از ایران، پیروز و مقاوم شدند و جوانان فلسطین نیز در تلاشند تا رژیم گرگ‌صفت اسراییل را از ریشه نابود کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اسرائیل غاصب رو به اضمحلال است، گفت: سخنرانی سیدحسن نصرالله دشمن را سردرگم کرده است و تلاش جبهه مقاومت فلسطین به گونه‌ای است که در تصور دشمن صهیونیستی نمی‌گنجد و اینگونه آنان را متحیر می‌کنند.

به گفته فلاحتی، مقاومت فلسطینی می‌داند اگر مقاومت کنند و در میدان بمانند قطعا دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد در نتیجه باید درصدد تغییر معادلات دشمن باشند و نقشه‌های دشمن را به‌نفع خود تغییر دهند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1567105

مهمترین اخبار ایران و جهان: