نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 20:32

صادرات بیش از ۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری به پاکستان

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته بالغ بر ۳.۵ میلیون دلار کالا از این استان به کشور پاکستان صادر شده که حدود ۲.۵ میلیون دلار آن مربوط به شیرخشک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهرام زارع در همایش معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشور پاکستان با اشاره به اینکه عموم مردم چهارمحال و بختیاری با علم تجارت آشنایی کامل ندارند، گفت: در دور جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان موضوع آموزش علوم تجارت و تاجرپروری در اولویت واحد آموزش قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: درصدد هستیم برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشورهای مقصد صادراتی، اعضای اتاق‌های بازرگانی مشترک این کشورها را به استان دعوت کنیم تا فرصت‌های تجاری استان معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری در حوزه صادرات ضعیف است، افزود: این استان در گذشته برچسب دامپروری و کشاورزی خورده است، بنابراین صنایع بزرگ به ندرت شکل گرفته و همچنین به توسعه این صنایع توجه جدی نشده است.

زارع با اشاره به اینکه برای توسعه تجارت در چهارمحال و بختیاری نیاز به تاجران توانمند داریم، یادآور شد: سال گذشته بالغ بر ۳.۵ میلیون دلار کالا از این استان به کشور پاکستان صادر شده که حدود ۲.۵ میلیون دلار از آن شیرخشک بود.

وی عنوان کرد: مخمرهای فعال، کف‌پوش و نخ پلی‌استر از دیگر محصولات صادراتی از چهارمحال و بختیاری به پاکستان است.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمعیت کشور پاکستان حدود ۲۳۵ میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: پاکستان یک کشور مصرفی و میزان واردات این کشور بالا است و می‌توان مراودات تجاری با آن را افرایش داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550649

مهمترین اخبار ایران و جهان: