نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 14:52

افزایش ۱۷ درصدی زایمان بدون درد در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس از افزایش درصدی زایمان بدون درد در این بیمارستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: خدمت به مردم و خصوصا زنان باردار یکی از مهم ترین دغدغه های پزشکان است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشته بستان رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای در ارتباط با اجرای بند چ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیت در این بیمارستان اظهار داشت: خدمت به مردم و خصوصا زنان باردار یکی از مهم ترین دغدغه های پزشکان و کادر درمان در بیمارستان خلیج فارس است.

وی افزود: روزانه از سراسر استان هرمزگان مراجعین زیادی برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان خلیج فارس مراجعه می کنند، که اغلب آنها طبق پایش های بعمل آمده توسط سامانه نظارت و ارتباطات مردمی،  در انتها از ارائه خدمات درمانی  علی الخصوص بخش های مرتبط با زنان راضی هستند.

بستان ادامه داد: یکی از طیف های بیماران که نسبت به سایرین رضایت بیشتری داشتند خانم های بارداری هستند که با توسعه روش های منسجم، نوین و ایمن در زایشگاه بیمارستان سعی در کاهش درد زایمان برای خانم های باردار را دارند که این روش ها با توجه به بند چ ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که در آن به توسعه منظم و منسجم زایمان های بدون اشاره شده است.

وی افزود: یکی از روش های کاهش درد در زایشگاه بیمارستان استفاده از گاز استنشاقی انتونکس است که  در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۰ نفر بوده و در سال ۱۴۰۱ برای ۶۲۸ نفر زائو انجام شده است.

همچنین منوچهر کمالی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فرشته بستان رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس به جهت عمل به بند چ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیت تقدیر کرد.

در تقدیر صورت گرفته آمده که در حفظ ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و اجرای بند چ ماده 50 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیت ( توسعه منظم و منسجم زایمان های بدون درد) و بر اساس پایایش های انجام گرفته در سال 1401 - بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس 16.39 درصد افزایش استفاده از روشهای کاهش درد دارویی استفاده از گاز استنشاقی انتونکس نسبت به پایه سال 1400 داشته است که بدین ترتیب مراتب تقدیر و تشکر خوبش را از کادر مدیریتی محترم متخصصین محترم زنان متخصصین محترم بیهوشی و ماماهای محترم شاغل در آن مرکز درمانی اعلام دارم. امید است این موفقیت شروع گامی بزرگ جهت رسیدن به اهداف متعالی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550205

مهمترین اخبار ایران و جهان: