نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 16:22

تاج:۸۰ درصد منابع فوتبال در ایران دولتی است

رئیس فدراسیون فوتبال به کنترل قراردادهای فوتبال اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد تقسیم و مصرف پول در قراردادهای فوتبال از منابع دولتی است که امسال کنترل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی تاج، رئیس فدراسیون ظهر امروز در حاشیه مجمع عمومی هیات فوتبال استان در جمع خبرنگاران با اذعان به عدم توفیق تیم ملی امید اظهار کرد: منتهی باید در نظر داشت که دیگر تیم‌های ملی موفقیت کسب کرده‌‌اند و در مورد تیم امید گویا یک حلقه مفقوده وجود دارد که باید کارشناسی شود که به نظر این تیم مشکل مدیریتی دارد که باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود که برای آن جلسه‌ کارشناسی برای تدبیر نیکو با حضور متولیان امر و پیش‌کسوتان برگزار خواهد شد.
رئیس فدراسیون فوتبال نتیجه برنامه نداشتن برای روزهای مد نظر فیفا را نتایج این‌چنینی دانست و گفت: اگر نتوان از این ظرفیت‌ها برای برگزاری مسابقه استفاده کرد این وقایع تکرار خواهد شد.
وی با قابل‌قبول خواندن وضعیت فعلی فوتبال ایران گفت: در حال حاضر ایران بهترین لژیونرها را در سطح آسیا دارد هر چند می‌توان و باید بهتر و قدرت‌‌مندتر‌ از وضعیت فعلی هم بود.
تاج با بیان اینکه در بحث قراردادهای بازیکنان امسال وضعیت خوب است، ادامه داد: گزارش بازرسی کل کشور در این مورد موجود است که قراردادها در سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته که در برخی موارد به ۱۴۸ درصد هم رسیده  بود که اگر کنترلی نمی‌شد به ۶ هزار میلیارد تومان هم می‌رسید که الان به ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که افزایش ۱۷.۷ درصدی داشته که بیانگر کنترل این حوزه است.
رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه خریدوفروش بازیکن در دنیا یک امر معمول در دنیا و در واقع عرضه و تقاضا است، افزود: منتهی در ایران ۸۰ درصد منابع  تقسیم و مصرف شده در این بخش از منابع دولتی است و این گرفتاری ایجاد می‌کند و برخی از این پرداخت‌ها هم به دلایل مختلف از جمله بودن برخی از سهام‌ها در داخل منابع دولتی ناراحت هستند چون با هیچ پرداختی در کشور قابل‌مقایسه نیست و محدود هم نشده است، ولی به نظر من صرفه‌جویی منطقی انجام شد چرا که ادامه آن وضعیت عوارضی مانند حذف از جام باشگاه‌ها و همچنین صدور احکام سنگین هم در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه در زنجان اقدامات خوبی برای توسعه فوتبال انجام شده است، ادامه داد: با بازدید انجام شده از دو ورزشگاه بر من معلوم شد که باید به وارد مدار شدن ورزشگاه ۱۵ هزارنفری کمک شود و در این مورد وزیر به جد دنبال تکمیل پروژه‌های دارای پیشرفت بالای ۸۰ درصد است که این ورزشگاه پیشرفت ۸۵ درصدی دارد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549049

مهمترین اخبار ایران و جهان: