نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 08:55

پرندگان در مسیر مهاجرت

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه پایش‌ها در طبیعت استان درحال انجام است، گفت: این ایام روزهای پرکاری برای محیط‌بانان است که در تکاپوی پایش‌ها هستند.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره حضور پرندگان مهاجر در طبیعت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: ورود و مهاجرت پرندگان به طبیعت مازندران تابع شرایط اقلیمی و آب و هوایی مبدا و مقصد پروازی است.

وی افزود: باید شرایط هم به لحاظ اقلیمی و آب و هوایی البته در کشور مبدا و هم در مقصد پروازی فراهم شود تا حضور پرندگان مهاجر را شاهد باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: باتوجه به آبگیری خوبی که در سطح تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران شده، انتظار داریم حضور پرندگان زمستان گذران را شاهد باشیم.

کاویان با تاکید بر اینکه  مهاجرت پرندگان به شرایط بارشی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: مهاجرت و زمان آغاز  آم به به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی کشور مبدا بستگی دارد.

وی با اعلام اینکه این روزها شاهد حضور پرندگان مهاجر در طبیعت استان هستیم، تصریح کرد: با سرد شدن هوا حضور پرندگان مهاجر در طبیعت بیشتر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه پایش‌ها در طبیعت استان درحال انجام است، گفت: این ایام روزهای پرکاری برای محیط‌بانان است که در تکاپوی پایش‌ها هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564005

مهمترین اخبار ایران و جهان: