نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 22:07

۷۸ درصد مردم مایل به تماشای سریال‌های با لوکیشن استانی هستند

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: ۷۸ درصد از مردم مایل به مجموعه های نمایشی هستند که در استان‌ها و روستاها ساخته شود و لوکیشن خارج از پایتخت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عابدینی امشب در مراسم رونمایی از سریال سنجرخان که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بنابه فرموده مقام معظم رهبری، کردستان استانی فرهنگی است و ما به عنوان رسانه فرهنگی تلاش می‌کنیم این را در مجموعه‌های نمایشی نشان دهیم.

وی با بیان اینکه هر جایی از کردستان می‌تواند نمادی از فرهنگ باشد، افزود: جشنواره موسیقی که اخیرا در کردستان برگزار شد، موسیقی را در این دیار به نمایش گذاشت. 

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما اظهار کرد: وقتی به مبارزات ضداستعماری این دیار توجه می‌شود نام‌هایی همچون سنجرخان می‌شنویم و می‌بینم که سریال‌های فاخری از آنها تولید می‌شود ضمن اینکه به تاریخ معاصر هم توجه ویژه خواهم داشت و بر اساس یک مدل علمی دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده بیش از ۷۸ درصد از مردم مایل به مجموعه‌های نمایشی هستند که در استان‌ها و روستا ساخته و لوکیشن خارج از پایتخت باشد.

عابدینی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از سه استان مازندران، گیلان و کردستان سریال‌های نمایشی در رسانه داریم، گفت: تلاش خواهیم کرد سالانه سه سریال از کردستان روی آنتن رسانه ملی برود و اکنون این اقدام در حال انجام است.

وی اضافه کرد: چندین سریال در استان‌های مختلف در دست تولید داریم و حدود دو هفته آینده سریال سنجرخان روی آنتن خواهد رفت.

عابدینی با اشاره به اینکه این اکنون سریال سرزمین مادری روی آنتن است، گفت: ۱۰ سال در پخش این سریال اختلال ایجاد شد و اکنون از جمله پرمخاطب‌ترین مجموعه‌هاست.

وی با بیان اینکه ساخت سریال سنجرخان در دوران کرونا با مشکلاتی همراه بود، گفت: بابت این مشکلات از همه عذرخواهی می‌کنم و تلاش می‌کنیم در سریال‌های بعدی این مشکلات را نداشته باشیم.

وی گفت: صدا و سیمای مرکز کردستان در خصوص سریال سنجرخان از مردم نظرسنجی انجام دهد و نتایج آن را اعلام کند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591705

مهمترین اخبار ایران و جهان: