نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 09:16

اختصاص ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نور برای کاشت نهال

طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال با غرس نهال توسط مسؤولان نوری در محوطه دانشگاه تربیت مدرس این شهرستان آغاز و به گفته فرماندار حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی مساعد شهرستان نور در برنامه کاشت نهال قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، بیژن پولادی صبح امروز در مراسم طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در استان که در شهرستان نور برگزار شد با اشاره به قدمت چندین هزار ساله جنگل‌های هیرکانی، اظهار کرد: باید در حفظ و نگهداری این ثروت خدادادی بیش از پیش تلاش کرد تا این اصل را به فرهنگ عامه تبدیل شود.

وی افزود: طرح‌های مختلف کاشت درخت مانند این طرح ملی، کاشت نهال در روز درختکاری، کاشت نهال به یاد و نام شهدا و... همه تلاش برای این فرهنگ سازی است و آموزش و پرورش سهم بسزایی در ایجاد و انتقال این فرهنگ به نسل جوان و آینده دارد تا بتوان جنگل را حفظ کرد.

فرماندار شهرستان نور، برخی از قوانین سازمان جنگل‌ها و مراتع و همچنین کمبود نیروی انسانی برای حفاظت از منابع ملی را از چالش‌های این حوزه دانست و بیان کرد: در شهرستان نور نیروهای بسیج و سپاه برای کمک به نیروهای جنگلبانی در حفاظت از جنگل و جلوگیری از قطع درختان و قاچاق چوب پای کار آمدند.

این مسؤول تصریح کرد: برای حذف قاچاق چوپ از شهرستان و این فرهنگ غلط و ناشایست باید راهکاری مناسب  اندیشیده شود چرا که کار سلبی همیشه جواب نمی‌دهد.

پولادی با بیان اینکه برای حفاظت و نگهداری درختان نیاز به برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت است، گفت: باید در کاشت نوع و گونه‌های درختان نیز نسبت به اقلیم دقت شود.

به گزارش فارس در نخستین روز از این طرح مردمی ۳۰۰ اصله نهال جنگلی در محوطه دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس نور غرس شد و حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی مساعد شهرستان نور در برنامه کاشت نهال قرار دارد.

در بخش بلده نیز ده‌ها هکتار عرصه کوهستانی برای کاشت نهال به معدن داران اختصاص داده شده است.
پایان پیام/ ۸۶۰۲۳/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593049

مهمترین اخبار ایران و جهان: