نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 10:26

نگرانی از گسترش میکروپلاستیک ها در سواحل هرمزگان

معاون طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هرمزگان در جریان پاکسازی ساحل سورو در بندرعباس، گسترش میکروپلاستیک ها در سواحل این استان را سبب تأثیرات خطرناک بر بدن انسان ها در آینده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساحل سورو یکی از بکرترین سواحل بندرعباس واقع در غرب این شهر با همکاری شهرداری بندرعباس در محدوده پارک ساحلی کپشکن پاکسازی شد.

میثم قاسمی معاون طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هرمزگان در این همایش اظهار کرد: ساحل سورو در بندرعباس  که تنها ساحل بکر و باقی‌مانده‌ای از این شهر است به همت فعالان محیط زیست، شهرداری، سازمان بازیافت، گروه بیمه زندگی خاورمیانه، گروه دوستداران محیط زیست دهش، سمن مشق آفرینش، رفتگران طبیعت، رسانه زیست محیطی و شرکت بنا گستر کرانه پاکسازی شد.

 

وی در این زمینه عنوان داشت: با توجه به وسعت نوار سا حلی همچنین اقداماتی نه تنها به بهبود زیبایی و تمیزی ساحل کمک می‌کند، بلکه به حفاظت هرچه بهتر از محیط زیست دریایی را نیز بدنبال دارد.

قاسمی در ادامه به یکی از معضلات  مشهود سواحل از جمله آلودگی پلاستیکی اشاره کرد و افزود: میکروپلاستیک‌ها قطعات کوچکی از مواد پلاستیکی هستند که باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند. این ذرات کوچک، با قطر کمتر از ۵ میلی‌متر، در نزدیکی سطح بستر دریاها و اقیانوس‌ها وجود دارند متاسفامه امروزه، حدود ۸ میلیون تن ضایعات پلاستیکی به اقیانوس‌ها وارد می‌شود و ۲۵۰ هزار تن از این پلاستیک‌ها در حال حاضر در دریا شناور است، در حالی که بقیه احتمالاً ته‌نشینی و شسته شدن از سواحل را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: میکروپلاستیک‌ها نه تنها به محیط زیست آسیب می‌رسانند، بلکه به سلامت انسان نیز تأثیر دارند. برخی از مواد موجود در میکروپلاستیک‌ها می‌توانند منجر به تاثیرات منفی بر بدن انسان ها شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593149

مهمترین اخبار ایران و جهان: