نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 16:47

بیماران برای عفونت ویروسی به هیچ وجه آنتی‌بیوتیک مصرف نکنند‌

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماران برای کاهش عفونت میکروبی در عفونت ویروسی به هیچ عنوان از داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده نکنند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فاخته قربانی‌شهرت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۷ آبان تا ۳ آذر هفته "مقاومت میکروبی" نام دارد که در این خصوص موضوع کنترل مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و مقاومت میکروبی موضوع روز دنیاست و متاسفانه مصرف بی‌رویه و غیرمنطقی در برخی موارد مشکلاتی را در جهان ایجاد کرده است‌.

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: باید مسئولان بهداشتی به این موضوع ورود و اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بدانند بدون ضرورت از این داروها استفاده نکنند چراکه عواقب بدی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام در این خصوص، این است که بیماران برای کاهش عفونت میکروبی در عفونت ویروسی به هیچ عنوان از داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده نکنند زیرا استفاده از آن در بیماری ویروسی نه عفونت را رفع و نه باعث کاهش درد می‌شود بلکه باعث گسترش بیماری خواهد شد.

قربانی‌شهرت بیان کرد: در بیماری ویروسی افراد باید دوره درمانی را طی کرده و آنتی‌بیوتیک تجویزی پزشک را استفاده کنند و مصرف خودسرانه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مصرف این داروها نباید دپو و به زمان بعدی بیماری موکول شود گفت: در ساعت مشخص تجویز شده نیز باید مصرف شود زیرا مصرف نادرست آنتی‌بیوتیک باعث ایجاد مقاومت میکروبی می‌شود اما زمانی که به درستی مصرف شود بهترین اقدام صورت می‌گیرد.

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579005

مهمترین اخبار ایران و جهان: