نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 05:44

اقبالی: فرصت‌سوزی مقابل ازبکستان کار دستمان می‌دهد

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: اگر در بازی با ازبکستان فرصت ها را از دست بدهیم ممکن است دچار مشکل شویم.

مسعود اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مسابقه فردا تیم ملی با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی مدت ها کنار هم بازی کرده  اند و درک متقابلی از همدیگر دارند. در خط حمله بازیکنان خوبی داریم که تجربه بین المللی بالایی دارند اما در خط میانی و خط دفاعی مشکلاتی داریم. اولین  مشکل ارتباط بین خطوط دفاع، هافبک و حمله است مشکل دوم در خط دفاعی است که دچار پراکندگی می شویم و خط دفاعی ما زیر فشار ساختارش را از دست می دهد و در خط میانی هم نمی توانیم ارتباط مناسبی با خط حمله برقرار کنیم و الگوهای تهاجمی را به خوبی به کار نمی گیریم. 

وی افزود: ازبکستان تنها تیم آسیای مرکزی است که قوی تر از سایر رقبای ماست و اگر در بازی فردا مقابل این تیم فرصت ها را از دست بدهیم ممکن است دچار مشکل شویم زیرا ازبکستان بازیکنان خوب زیادی دارد و می تواند برای ما خطرساز شوند زیرا در حمله تیم خوبی هستند و ممکن است کار دستمان بدهد. از نظر فیزیک بدنی هم بازیکنان شان شرایطی مشابه بازیکنان تیم ملی کشورمان دارند.

اقبالی با اشاره به سیستم هایی که تیم ملی با آن بازی می کند گفت: تیم مالی ما هم با روش 4-2-3-1 و هم 4-4-2 بازی می کند و تغییر سیستم هم می دهد اما در دیدار فردا باید ابتدا مراقب باشیم که گل نخوریم و بعد از فرصت های گلزنی خود نهایت استفاده را ببریم. باید به بازی ریتم بدهیم یعنی گاهی به بازی سرعت بدهیم و گاهی هم ذخیره انرژی داشته باشیم. متاسفانه باید بگویم روی ضربات ایستگاهی اتفاقی فوتبال بازی می کنیم و من برنامه خاصی از تیم ملی در این خصوص ندیدم اما باید بدانیم ازبکستان بازیکنان سرزن دارد و می تواند روی هوا خطرناک باشد با این حال تیم ملی توانایی شکست دادن ازبکستان را هم دارد به شرطی که قدر موقعیت های گلزنی خود را بیشتر بداند حتی گاهی دیده ایم که آزمون و طارمی هم در خط حمله با وجود اینکه بازیکنان بزرگی هستند به راحتی فرصت های گلزنی را در تیم ملی از دست داده ا ند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال اسیا در مورد انتقادی که از بالا بودن میانگین سنی تیم ملی کشورمان می شود، گفت:خود من یکی از اولین نفراتی بودم که به این مساله اشاره کردم، میانگین سنی تیم ملی ما واقعا زیاد است و برای جام جهانی بعدی 8 تا 10 بازیکن تیم ملی از رده خارج می شوند و اگر فقط به دنبال نتیجه گرفتن هستیم اشکالی ندارد با این تیم به جام ملت ها می رویم اما باید به فکر جوانگرایی در تیم ملی هم باشیم. کره جنوبی معمولا با استراتژی جام جهانی بعدی وارد جام ملت های آسیا می شود و از بازیکنان جوانش استفاده می کند اما ما این گونه نیستیم و فقط می خواهیم نتیجه بگیریم تا دل مردم را شاد کنیم. 

اقبالی در مورد کنار گذاشتن احمد نورالهی از تیم ملی توسط کادرفنی گفت: نمی دانم به طور دقیق در اردوی تیم ملی چه گذشته است اما قطعا همه بازیکنان ذخیره و سکو نشین دوست دارند که بازی کنند  این کاملا طبیعی است اما کادرفنی تشخیص می دهد که کدام بازیکنان در ترکیب تیم یا فهرست 18 نفره قرار بگیرند و حق با کادرفنی است.

مربی اسبق استقلال در پایان تاکید کرد: برای تیم ملی در مسابقات بین المللی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در جام ملت ها تیم ملی ما بدرخشد هرچند بعد از صعود از مرحله گروهی کار سختی مقابل حریفان قدرتمندتر خواهیم داشت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578205