نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 17:40

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافران از مرز مهران

سرپرست گمرکات ایلام گفت: در ۸ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۶ میلیون مسافر از مرز مهران تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میرآقا عبدی سرپرست گمرکات استان ایلام، عصر چهارشنبه ۲۲ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۲، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۵ مسافر از مرز مهران تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی به آمار کل ورود و خروج از پایانه مرزی مهران از ابتدای سال تا پایان آبان ماه اشاره و افزود: از این تعداد تردد، ۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۵۹ نفر مسافر ورودی به کشور و ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۸۰۶ نفر، تعداد مسافرین خروجی از کشور بوده است.

سرپرست گمرکات استان ایلام ادامه داد: با توجه به تردد شبانه‌روزی مسافران و زائران از پایانه مسافری مهران، کارکنان گمرکات ایلام در شیفت‌های مختلف و با استفاده از دستگاه‌های آشکارساز در کمترین زمان نسبت به انجام تشریفات گمرکی و بازرسی کالاهای همراه مسافرین در مبادی ورودی و خروجی اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مرز مهران از فعال‌ترین مرز‌های رسمی کشور است که نزدیکی به شهر‌های مذهبی کشور عراق، این مرز را به یکی از مهم‌ترین کانون‌های رفت و آمد زائران به ویژه در اربعین و صدور کالا به کشور عراق تبدیل کرده‌ است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604049

مهمترین اخبار ایران و جهان: