نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 09:50

آغاز مأموریت راهداری زمستانه در استان یزد+ عکس

همزمان با ورود به فصل زمستان، مانور آغاز راهداری زمستانه با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس‌راه، راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و امداد خودرو، با کد مأموریت هم‌افزایی توان منابع انسانی در یزد برگزار و مأموریت زمستانه راهداری استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مانور آغاز راهداری زمستانه با حضور دستگاه‌های مختلف در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان یزد برگزار و طی آن ماشین‌آلات راهداری زمستانه اورژانس، هلال‌احمر، امداد خودرو، راهداری، نیروی انتظامی و ... پس از تجمع در محل ستاد انتظامی استان یزد، حرکت خود را به سمت کنارگذر یزد، آغاز کردند.

 سردار عباسعلی بهدانی فر، فرمانده انتظامی استان یزد در این مراسم، اظهار کرد: پلیس‌راه استان یزد در عیدی که گذشت جزء برترین پلیس‌راه‌های کشور بود و بعد از تهران در رتبه دوم به لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای قرار گرفت.

وی افزود: به واسطه همدلی، انسجام، وفاق و همکاری همه دستگاه‌ها با پلیس‌راه، در پنج‌ماهه نخست سال جاری نیز پلیس‌راه استان یزد جزء اولین استان‌ها در بحث کاهش جان‌باختگان سوانح جاده‌ای، معرفی شد.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی فرماندهی پلیس‌راه استان یزد، نیز با بیان این‌که طرح ترافیکی زمستانی از ۲۱ آذرماه آغاز و تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، گفت: هدف از اجرای این طرح، هم‌افزایی منابع انسانی و تجهیزات درون و برون‌سازمانی برای افزایش توان عملیاتی پلیس‌راه و همچنین تسهیل و روان‌سازی عبور و مرور وسائط نقلیه، کنترل ایمنی معابر در زمان تغییرات جوی و مدیریت ترافیک در زمان وقوع باران است.

سید حسین محمدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد هم از آمادگی راهداران در سراسر استان برای باز نگه داشتن راه‌های شریانی، فرعی و روستایی خبر داد و تصریح کرد: به منظور اجرای عملیات راهداری زمستانه به صورت مطلوب و خدمت‌رسانی به مردم، ۲۵ اکیپ راهداری در طول راه‌های استان یزد (ادارات راهداری، راهدارخانه‌ها و نقاط برف‌گیر) تجهیز و مستقر شده‌اند تا در صورت نیاز نسبت به باز نمودن مسیرها و کمک به تردد ایمن در جاده‌ها، اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شروع طرح زمستانه راهداران از قبل کلیه تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای پاکسازی جاده‌ها را فراهم و دستگاه‌هایی را که نیاز به تعمیر داشته است، بدین منظور آماده کرده‌اند تا به لطف خدا بتوانیم در هنگام بارش رحمت الهی جاده‌ها را باز نگه داشته و هیچ‌گونه حادثه‌ای را شاهد نباشیم.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603293

مهمترین اخبار ایران و جهان: