نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 02:05

استاندار قم: دانشگاه‌ها باید کارآفرین تحویل جامعه دهند

استاندار قم با تاکید بر هدایت دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی گفت: دانشگاه‌ها باید بعد از فارغ‌التحصیلی یک دانشجو، در حقیقت یک کار آفرین را تحویل جامعه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد آقامیری در جلسه گروه کاری مهارت و آموزش استان قم که روز گذشته در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: باید حلقه وصل صنعت و دانشگاه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه باید صنعت و دانشگاه در یک مجموعه مدیریت شود، مطرح کرد: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای دو چرخی هستند که خوب کار می‌کنند ولی هنوز درکنار یکدیگر قرار نگرفته‌اند.

استاندار قم با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری مشکلات کشوری توسط جوانان و با کار جهادی حل خواهد شد، عنوان کرد: جوان باید دارای روحیه جوانی و پویا باشد.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه علم و عمل را به یکدیگر متصل کنیم، خاطرنشان کرد: باید شناخت لازم از دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار صورت بگیرد.

آقامیری با بیان اینکه ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای هنوز ناشناخته است، تصریح کرد: باید جهاد تبیین برای معرفی ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری و اشتغال پایه اصلی تمام مشکلات کشور است، یادآور شد: تمامی دولت‌ها با این حوزه درگیر هستند.

استاندار قم با بیان اینکه کار برای همه وجود دارد، اظهار داشت: برای آغاز به کار باید توان علمی در کنار توان عملی باشد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه دانشگاهی دارای نواقصی هستیم، مطرح کرد: عمده این نقص در عدم آموزش مهارت است.

آقامیری با بیان اینکه با مدرک‌گرایی هزینه کشور را نیز افزایش داده‌ایم، عنوان کرد: متاسفانه نتیجه مطلوب از مدرک‌گرایی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: البته نخبگان دانشگاهی وجود دارند که پس از فارغ التحصیلی، کارآفرینی می‌کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید طبقه‌بندی مشاغل انجام شود، خاطرنشان کرد: عدم پذیرش مشاغل برای طبقه‌بندی دارای علت‌هایی است که باید آسیب‌شناسی شود.

وی با بیان اینکه باید حقوق کارمندان به صورت عملکردی باشد، تصریح کرد: متاسفانه امروز پرداخت حقوق به صورت مدرک‌گرایی شده است.

آقامیری ادامه داد: باید دانشگاه‌ها و سازمان‌ها زمانی که فارغ التحصیلی را تحویل جامعه می‌دهند، این فرد کارآفرین باشد و علاوه‌بر خود برای دیگران نیز کار ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در عرصه فنی و حرفه‌ای رقم خورده است، یادآور شد: برگزاری چنین جلساتی بسیار ارزشمند است و موجب آشنایی با ظرفیت‌ها و هم‌افزایی بیش‌تر می‌شود.

پایان پیام/ ۷۸۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589105

مهمترین اخبار ایران و جهان: