نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 09:54

افزایش درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: درآمد موقوفات استان در سال جاری به ۶۸۰ میلیارد ریال رسیده درحالی که این درآمد در سال گذشته ۵۳ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: درآمد موقوفات استان در سال جاری به ۶۸۰ میلیارد ریال رسیده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم این میزان را به یک هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

وی‌افزود: در سال گذشته درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی ۵۳ میلیارد ریال بود که امسال افزایش جهشی داشته است که همه این میزان بر اساس نیت‌ واقفان هزینه می‌شود.

جوانبخت تصریح کرد: آذربایجان‌غربی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ موقوفه دارد که بخش عمده آنها با مدیریت اداره کل اوقاف اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تثبیت مالکیت موقوفات در استان اظهار کرد: امسال در این راستا ۴۴ پلاک به مساحت ۱۲۸ هکتار شناسایی و تثبیت مالکیت شده است.

حجت‌الاسلام  والمسلمین جوانبخت با تسلیت ایام فاطمیه، از میزبانی عزاداران فاطمی در آستان مقدس امامزادگان خبر داد و گفت: در این طرح آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد و غریب حسن در ارومیه و امامزاده سید بهلول و شیخ نوایی خوی، امامزاده برگشاد سلماس و سایر امامزادگان فعالیت داشته و برنامه‌های سخنرانی و عزاداری به صورت روزانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در صدد هستیم برای دهه دوم ایام فاطمیه ۱۰ نفر مبلّغ از قم به استان برای سخنرانی و عزاداری دعوت کنیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590749

مهمترین اخبار ایران و جهان: