نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 18:55

افتتاح مجموعه بوم گردی در شکرکوه کلاردشت

سه واحد از مجموعه بومگردی اوجی در روستای شکرکوه کلاردشت به مساحت ۳۰۰ مترمربع با هدف اشتغالزایی و احیا روستا در هفدهمین سفر شهرستانی استاندار به کلاردشت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، فرید اوجی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقاش و مجسمه ساز هستم گفت: مدت دو سال است که با روستای شکرکوه آشنا شدم و تصمیم برای اقامت گرفتم تا محیط روستایی را بیشتر بشناسم.

وی به بناهای متروکه قدیمی در این روستا اشاره کرد و افزود: تلاش دارم روستا و خانه‌های متروکه را با امکانات بروز احیا کنم.

اوجی ضمن بیان اینکه این واحدهای بومگردی به امکانات روز مجهز شده‌اند افزود: هم می توان از آب و هوای روستا استفاده کرد.

مدیر مجموعه بوم‌گردی به اشتغالزایی ۶ نفره روستائیان در این بومگردی اشاره کرد و افزود: سه واحد بنای قدیمی را خریداری و بعد از نوسازی در حال حاضر ظرفیت ۲۵ نفر را برای یک شب دارد.

اوجی با اشاره به اینکا مساحت کل واحدها ۳۰۰ متر در مجموع است گفت: با توجه به اینکه همه امکانات روز از جمله پکیج،کولر، لوله کشی، مقاوم سازی شده همه واحدها مورد استفاده قرار گرفت، برای هر واحد ۸۰۰ میلیون هزینه شد.

وی به یک واحد ۳۵۰ سال قدمت در مجاورت بوم گردی اشاره کرد و اظهار کرد: این واحد بعد از بازسازی و مقاوم سازی به موزه تبدیل و تمامی لوازم قدیمی در معرض دید عموم قرار خواهد کرد.

مدیر مجموعه بوم‌گردی به مشکلات راه دسترسی بسیار نامناسب و خاکی اشاره و بیان کرد: نیاز است مسیر دسترسی سنگ فرش شود.

اوجی به بی توجهی مسوولان به علت تخریب خانه های قدیمی اشاره کرد و گفت: جوانان به علت مشکل اشتغال از روستا مهاجرت می کنند.

سه واحد از مجموعه بومگردی اوجی در روستای شکرکوه کلاردشت به مساحت ۳۰۰ مترمربع با هدف اشتغالزایی و احیا روستا در هفدهمین سفر شهرستانی استاندار به کلاردشت افتتاح شد.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554505

مهمترین اخبار ایران و جهان: