نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 13:35

شناسایی 880 شهید غریب اسارت در کشور

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور از شناسایی 880 شهید اسیر در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد جواد زمردیان ظهر امروز در پیش‌کنگره شهدای غریب اسارت استان مرکزی در اراک اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم در دست اقدام شناسایی شهدایی است که در دوران اسارت به شهادت رسیدند که در این راستا برگزاری کنگره شهدای غریب اسارت برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای شناسایی این شهدا تاکنون ۸۸۰ شهید که در دوران اسارت به دست دشمنی بعثی به شهادت رسیده اند، شناسایی شده اند.

   دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور با بیان اینکه کنگره شهدای غریب کشور سال آینده برگزار می شود، گفت: به منظور برگزاری این کنگره پیش کنگره هایی در سطح استان های مختلف برگزار خواهد شد که امروز شاهد برگزاری یکی از این برنامه ها در استان مرکزی هستیم.

زمردیان سفر به استان های مختلف کشور با هدف شناسایی شهدای غریب را یکی از برنامه ها برشمرد و گفت: در 4 ماه گذشته  ۱۸ سفر به استان های مختلف انجام شده و همچنان این سفرها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از مجموع 880 شهید شناسایی شده، اطلاعات ۶۳۹ شهید به صورت پرونده تکمیل شده و مابقی در دست اقدام است، همچنین از مجموع این شهدا 25 شهید در این استان شناسایی شده اند.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور اظهار کرد:  ۱۹۹ نام شهید توسط یکی از ایثارگران نیروی زمینی ارتش و با فایل‌های صوتی از آزادگانی که می‌گویند این شهید با ما بوده است، به کنگره اعلام شده‌ است.

دبیر کنگره شهدای غریب اسارت با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استان‌ها ۲۱ برنامه برای گرامیداشت یاد شهدای غریب اجرا خواهند کرد، گفت:  ۳۰ تیر سال ۱۳۸۱  پیکر‌های مطهر شهدای غریب اسارت به خاک وطن بازگشت که به همین مناسبت کنگره شهدا در 30 تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی از تشکیل 32 ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت خبر داد.

 پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554105

مهمترین اخبار ایران و جهان: