نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 16:56

ویدئوهای حمله به ساختمان کنگره آمریکا منتشر می‌شود

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از اقدام برای انتشار بیش از 44 هزار ساعت ویدئو از شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قرار است طبق توافق نمایندگان کنگره آمریکا و موافقت کاخ سفید فیلم‌های مربوط به شورش هواداران رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ساختمان کنگره در وب سایتی منتشر و در دسترس عموم شهروندان آمریکایی قرار گیرد.

به گزارش «راشاتودی»، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانای آمریکا عنوان کرد، این اقدام در راستای حمایت از «شفاف‌سازی و آشکار کردن حقیقت» انجام می‌گیرد.

در سال ۲۰۲۰، هزاران نفر از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در واشنگتن تجمع کرده و وارد ساختمان کنگره شده بودند و سپس جلسه مشترک سنا و نمایندگان را مختل کردند. معترضان ادعا می‌کردند که در جریان نتایج انتخابات آمریکا تقلب شده است. از آن زمان دموکرات‌ها این شورش را «شورش علیه دموکراسی آمریکا» نامیده‌اند.

جانسون در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد: امروز ما اقدام به ارسال ویدئو در یک وب‌سایت عمومی خواهیم کرد و در کمترین زمان ممکن نزدیک به ۴۰ هزار ساعت از اعتراضات را در یک وب سایت به اشتراک می گذاریم. به گفته جانسون هر یک از شهروندان آمریکایی می‌توانند ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده را بدون هیچ بدون سانسور و هیچ‌گونه محدودیتی مشاهده کنند.

طبق اظهارات جانسون، تصاویر شهروندان خاطی در فیلم های منتشر شده، به منظور جلوگیری از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه علیه آنها از سوی شهروندان آمریکایی دیگر محو می‌شود. طبق گفته‌ی وی از بین تمامی فیلم‌های منتشر شده، تنها ۵ درصد از فیلم‌ها در آن روز به دلیل مسائل امنیتی سانسور می‌شود.

«بری لودر میلک» نماینده جمهوری‌خواه ایالت جورجیا، در رابطه با این اقدام گفت: مردم آمریکا سزاوار شفافیت و پاسخگویی  روشنی هستند که به جای یک روایت سیاسی از پیش تعیین شده، از سوی واقعیت‌ها و حقایق پشتیبانی شود. این دومین تلاش جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای انتشار ویدئوهای مربوط به ۶ ژانویه برای عموم مردم آمریکاست.

در ماه مارس، «کوین مک کارتی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان از سوی «تاکر کارلسن» مجری شبکه فاکس نیوز موجبات انتشار برخی از این فیلم‌ها را در این شبکه منتشر کرد اقدامی که در نهایت منجر به اخراج این مجری تلوزیونی از شبکه مورد نظر شد.دولت بایدن تاکنون بیش از هزار آمریکایی را به اتهام جنایات مرتبط با شورش کنگره متهم کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576649

مهمترین اخبار ایران و جهان: