نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 16:16

ضرورت حفظ روحیه حماسی بسیج توسط جوانان

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نسل نو باید روحیه حماسی بسیج که به برکت تزریق معنویت، اخلاق و ایمان است، را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر امروز در دیدار فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا و معاونان به‌مناسبت آغاز هفته بسیج، اظهار کرد: بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب کبری(س) از همه جهت الگو و نمونه بودند و جامعه پرستاران باید به اینکه الگویشان چنین بانوی بزرگواری است، افتخار کنند.

وی با اشاره با اینکه جریان بسیج هم یک جریان بسیار مبارک، تاثیرگذار و نقش‌آفرین است، افزود: واقعا اگر بسیج نبود امروز کشور نبود، امروز خدماتی که بسیج در مازندران انجام داده، نشان‌دهنده خدمات کمی و کیفی این نهاد مقدس است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: بسیج تا حدودی توانسته جای بسیج سازندگی را در کنار حفظ امنیت در فتنه‌ها، دفاع، اغتشاشات و... پر کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه بسیج همچون خورشید کانون نور و حرارت است و باید خورشیدوار باقی بماند، اضافه کرد: نسل نو باید روحیه حماسی بسیج که به برکت تزریق معنویت، اخلاق و ایمان است، را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه بتوانیم ایمان‌ها را قوی‌تر و انگیزه‌ها را بیشتر کنیم بهتر می‌توانیم این روحیه و شور انقلابی را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: به‌‌ویژه تربیت کردن و بار آوردن نیروهای با اخلاق و با ایمان از این مجموعه مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه جریان محله مهدوی یکی از حوزه‌های جدید و خوبی به‌شمار می‌رود که به تازگی توسط بسیج در حال انجام است، اظهار کرد: بسیج باید با علم هم کاملا ارتباط برقرار کند و باید نهادهای علمی را ارزشی و دینی کنیم و خودمان که یک نهاد دینی و ارزشی هستیم علمی شویم.

محمدی لائینی بر ضرورت جهاد تبیین در هفته بسیج تاکید کرد و گفت: الگوهای علمی هنوز کاملا موازین دینی و شرعی را نشناخته و باور نکردند، در جریان تغسیل و کفن و دفن حدود ۵هزار متوفی‌ کرونایی توسط بسیج اقدامی بود که جای تحسین داشت.

وی ادامه داد: همچنین بسیج در جریان رزمایش مومنانه خیلی زحمت کشیدند و کارنامه سفید و نمره خوبی را گرفتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه از نظر ما صهیونیست از هم پاشیده شده و جنگ در دست نظام استکباری و آمریکا است، گفت: امیدواریم دشمنان ما و دشمنان مردم فلسطین و غزه و دشمنان مسلمانان جهان هر چه زودتر نابود شوند.

محمدی لائینی با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته، یادآور شد: تجمع روز گذشته با عنوان همدردی با کودکان مظلوم غزه که تاکنون ۵هزار کودک در بمباران به شهادت رسیدند، پرشکوه برگزار شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577705

مهمترین اخبار ایران و جهان: