نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 09:06

ثبت بیش از ۳۳۰۰ تماس تلفنی با اورژانس چهارمحال و بختیاری طی یک هفته گذشته

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ۳ هزار و ۳۸۸ تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شده است، گفت: از این تعداد ۱۸۶ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

محمود شمسی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ۳ هزار و ۳۸۸ تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شداه است، گفت: در هفته اخیر کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس به ۱۹۵ فقره تصادف و حادثه رانندگی در استان امدادرسانی کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی امدادرسانی به مصدومان حادثه ۸۵۰ نفر جهت تکمیل مراحل درمان به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

شمسی‌پور افزود: در حوادث هفته گذشته ۹۱ نفر با کمک تکنسین‌های فوریت پزشکی به صورت سرپایی درمان شده و در محل حادثه از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت به ۱۸۲ حادثه غیرتصادفی نیز امدادرسانی شد، تصریح کرد: در هفت روز گذشته ۳۱۰ نفر مشاوره تلفنی دریافت کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در همین بازه زمانی چهار نفر نیز بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند و با کمک مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خدمات اورژانسی دریافت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۸۶ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577149

مهمترین اخبار ایران و جهان: