نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 12:09

گشت خودرویی و موتوری ناجیان غریق در سواحل مازندران

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: امسال برای نخستین بار ناجیان غریق موتورسوار در سواحل بکار گرفته شدند تا در طول ساحل حرکت و به مسافران اطلاع‌رسانی کنند و برای سال آینده گشت خودرویی را هم خواهیم داشت.

نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در اجرای طرح‌های ساماندهی دریا در سواحل دریای مازندران بودیم، اظهار کرد: از جمله اینکه امسال برای نخستین بار ناجیان غریق موتورسوار در سواحل بکار گرفته شدند تا در طول ساحل حرکت و به مسافران اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای این منظور به ناجیان غریق و امدادگران این جمعیت اختصاص داده شده تا در مناطق ممنوعه شنا به مسافران هشدار دهند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با تقدیر از پرداخت به‌موقع مطالبات و تامین اعتبار برای خرید تجهیزات، تصریح کرد: ناجیان غریق سال‌های گذشته دست خالی بودند و اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم در تامین اعتبار برای خرید تجهیزات امداد و نجات ساحلی بی‌سابقه بوده است.

کریمیان با اشاره به اختصاص ۴۵ دستگاه خودروی هلال احمر برای امدادگران ساحلی و ناجیان غریق مازندران، اظهار کرد: بخشی از تجهیزات در اختیار ما قرار گرفته و بخشی دیگر نیز به‌زودی در اختیارمان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: سواحل مازندران اکنون به گونه‌ای شده که با خودرو می‌توان سرتاسر ساحل را طی کرد؛ مگر در جا‌هایی که رودخانه مانع شود.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه نقاط حادثه‌خیز سواحل مازندران با تابلو مشخص شدند، گفت: با آزادسازی ساحل، گردشگران از هر نقطه ناشناخته‌ای وارد دریا می‌شدند که به همین دلیل بحث شناسایی نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551849

مهمترین اخبار ایران و جهان: