نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 14:02

شهرستان 22 هزار نفری بدون ترمینال!

شهرستان باشت در کهگیلویه و بویراحمد به ترمینال مسافربری برای رفاه حال مسافرین نیاز جدی دارد.

 خبرگزاری فارس باشت؛ فتح‌الله پوران‌پور- پایانه مسافربری یا ترمینال مسافربری فضا و محلی برای تردد مسافران بین شهری و بین استانی است که غالباً به شکل یک ساختمان بزرگ همراه با امکانات رفاهی طراحی می شود.

شرکتهای مسافربری دارای دفاتر فروش بلیط در پایانه ها هستند و مسافران از طریق سکوهای مشخص سوار یا پیاده می شوند.

اغلب  شهرهای ایران دارای یک یا چند پایانه مسافربری بین شهری هستند که مسافران با مراجعه به آنها با وسایل مختلف از جمله سواری و اتوبوس  اقدام به سفر به مقصد مورد نظر می کنند.

ترمنیال نخستین مکانی است که وقتی گردشگر وارد شهر می‌شود ذهنیت آن نسبت به شهر مورد نظر شکل می‌گیرد به همین دلیل زیبایی بصری ترمینالها و وجود امکانات مناسب در آن ضروری است.

داشتن فضای کافی برای نمازخانه و سرویس بهداشتی، آسایشگاه مخصوص رانندگان، دفتر فروش بلیط و ... از ویژگیهای یک ترمینال جامع است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت فاقد ترمینال جامع است، وجود شرکت مسافربری به شکل گاراژ قدیمی زیبنده مردم شهرستان باشت نیست. برای تردد به  گچساران ، یاسوج... هم  محل  در حد گاراژ وجود دارد.

مسافران این  شهرستان به ویژه در شب به دلیل نبود ترمینال نمی توانند با خیال راحت به مقصد مورد نظر خود بروند گاراژ باشت به گچساران هم در واقع وجود ندارد و یک محل اسمی است.

تردد به شهر بوستان و روستاهای اطراف شهرستان نیز همین معضل را دارند و هنوز برنامه مشخصی برای تحقق این خواسته مردم در نظر گرفته نشده است.

احداث ترمینالی مجهز در این شهرستان، مطالبه اصلی مردم است و نقش مهمی در توسعه و رونق منطقه را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544205

مهمترین اخبار ایران و جهان: