نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 11:55

مشارکت 110 گروه در جشنواره تئاتر فجر+ فیلم

کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر از مشارکت حداکثری گروه‌های تئاتری در این جشنواره خبر داد.

خبرگزاری فارس-گروه تئاتر: چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی از امروز رسماً کار خود را آغاز می‌کند.

جشنواره‌ای که از ابتدای روزهای شروع خود با حواشی بسیاری همراه بود، حواشی‌ای که بخش بسیاری از آن از خود هنرمندان تئاتری نشأت می‌گرفت، هنرمندانی که به‌جای حمایت از خانواده هنری خود آن را دستمایه اهدافی دیگر کردند و بزرگ‌ترین جشنواره آن را به حاشیه کشاندند.

اما در این میان گروه‌های بسیاری تلاش خود را مضاعف کردند تا با مشارکت بیشتر این هنر را زنده نگه‌دارند، مشارکتی که امروز رکوردی قابل‌قبول را برای دوره چهل‌ویکم تئاتر فجر به ثبت رساند.

در همین رابطه کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر در برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک سیما حاضرشده و توضیحاتی را در رابطه با این جشنواره بیان کرده است.

زارعی در ابتدا گفت: تئاتر مثل سینما نیست تئاتر گفت‌وگو و تعامل زند میان بازیگر و مخاطب است مخصوصاً تئاتر امروز که مخاطب مشارکت در آن مشارکت دارد و این می‌تواند به تعالی شخصیت کمک کند.

وی افزود: در شرایط فعلی خیلی از همکاران و هم‌صنفان ما گفتند که اجرا نکنید،‌ در جشنواره شرکت نکنید ولی باوجود همه مشکلات مالی که داشتیم؛ 110 گروه نمایشی در بخش صحنه‌ای، خیابانی، بین‌الملل که رقابت بین ایرانی‌ها و خارجی‌هاست و بخش مسابقه بزرگ تئاتر ایران و 13 گروه هم در رادیو تئاتر به اجرای برنامه خواهند پرداخت که این عدد می‌تواند در این شرایط رکورد مناسبی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 1800 گروه نمایشی از 45 کشور دنیا متقاضی حضور در جشنواره تئاتر فجر بودند که ما 12 گروه را انتخاب کردیم و درنهایت امروز اجراها شروع می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 987893

مهمترین اخبار ایران و جهان: