نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 00:52

بسترهای ایجاد اشتغال در مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر فراهم است

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: بسترهای ایجاد اشتغال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی عصر چهارشنبه در نشست با فرماندار کنگان اظهار داشت: مهارت آموزی یکی از مؤلفه‌های مهم ایجاد اشتغال در هر جامعه است و نتیجه آن باعث رونق تولید و اقتصاد کشور و استان بوشهر می‌شود.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی نقش مهمی در تأمین شغل و رونق تولید در استان بوشهر و شهرستان کنگان دارد، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال است و داشتن مهارت در هر جامعه پلی برای توسعه و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به مهارت آموزی بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در طول سال در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کنگان، اظهار داشت: شهرستان کنگان با داشتن ظرفیت‌های مهم صنعتی، خدماتی و تولیدی نقش مهمی در رونق تولید در استان بوشهر دارد و باید نگاه ویژه ای به مهارت آموزی در این شهرستان شود.

دراهکی با اشاره به اینکه بسترهای ایجاد اشتغال در مراکز آموزش فنی حرفه‌ای استان بوشهر فراهم است گفت: لازمه توسعه یافتگی، افزایش مهارت آموزی است و باید با رونق اشتغال جدید برای توسعه کسب و کار تلاش کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی بنا به نیاز صنایع موجود در شهرستان کنگان با همکاری دستگاه‌های ذی ربط ضرورت دارد، افزود: آشنا نبودن جوانان جویای کار با مهارت‌های عملی و فنی، مانع جذب آنان در بازار کار شده است که آموزش‌های فنی و حرفه ای در این زمینه نتیجه بخش است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 971893

مهمترین اخبار ایران و جهان: