نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 17:45

روستاها قبل از انقلاب اسلامی فراموش شده بودند

ساری- وزیر کشور حجم خدمات صورت گرفته در روستاها را بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل ندانست و گفت: در قبل از انقلاب روستاها وضع سختی داشتند و فراموش شده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد وحیدی عصر یکشنبه در همایش دهیاران مازندران از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب فرهنگی و معنوی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی واردچهل و چهارمین سال حیات باشکوه خود می‌شود.

وی با بیان اینکه تاریخ بشر با انقلاب اسلامی برگ جدیدی رقم زده است تا بشر با پناه آن به آینده امیدوار باشند و انسان‌های برجسته ای تربیت شود، بر لزوم پاسداشت ارزش‌های اسلامی تاکید کرد.

وی از روستا به عنوان مرکز فرهنگ و اصالت‌ها یاد کرد و گفت: روستاها در اقتصاد و فرهنگی ملی و جریانات اجتماعی کشور نقش آفرین هستند و باید این نقش بازشناسی شود تا آنچه موجب مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی شده، بررسی شود.

وحیدی یادآور شد: حجم خدماتی که بعد از انقلاب به روستاها روستا با قبل از انقلاب اساساً قابل مقایسه نیست و بسیاری از روستاها حتی مناطق نزدیک به شهر در قبل از انقلاب اسلامی اوضاع سختی داشتند و این درحالی بود که ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم در روستاها زندگی می‌کردند و اوضاع آنها فراموش شده بود.

وزیر کشور با اظهار اینکه بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به روستاها شده است، گفت: به ندرت روستاهای بالای ۲۰ نفر فاقد برق و آب و گاز در کشور وجود دارد.

این خبر تکمیل می‌شود..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020693

مهمترین اخبار ایران و جهان: