نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 16:06

تشریح استانداراهای دوگانه حکومت فرانسه در مقوله آزادی بیان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به استانداراهای دوگانه فرانسه در مقوله آزادی بیان، گفت: با وجود آنکه کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم یک مسئله تاریخی است اما هرگونه تحقیق و تشکیک درباره آن در فرانسه با عواقب قانونی و حقوقی مواجه می‌شود.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اقدام موهن نشریه شارلی ابدو از جهات مختلف قابل نقد است، گفت: متاسفانه مقامات فرانسوی همواره در مواجهه با نقدهایی که نسبت به انفعال آنها در برخورد با نفرت پراکنی‌های مذهبی نشریه شارلی ابدو مطرح می‌شود، صرفاً مدعی این می‌شوند که  فعالیت این نشریه بر مبنای آزادی حاکم در فرانسه، کاملاً قانونی است. 

 

وی افزود: با این حال واقعیت این است که بر مقوله آزادی بیان در فرانسه قید‌های مختلف خورده است اما این قیدها شامل مقدسات اسلامی و چارچوب‌های حقوقی و سیاسی کشورهای مسلمان از جمله ایران نمی‌شود. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز  استاندارهای دوگانه‌ فرانسه در مقوله  آزادی بیان، بحث هولوکاست است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم یک مسئله تاریخی است اما هرگونه تحقیق و تشکیک درباره آن با عواقب قانونی و حقوقی مواجه می‌شود. علاوه بر این استفاده از المان‌هایی که مرتبط با نازیسم است نیز در فرانسه با جریمه‌های سنگینی روبرو می‌شود، حال آنکه اهانت به ساخت مقدس پیامبر اعظم (ص) و دیگر مقدسات مسلمانان هیچگونه پیگرد قانونی برای عوامل آن ندارد. 

 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 965649

مهمترین اخبار ایران و جهان: