نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 12:01

انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در کشور به بالاترین سطح ارتقا داد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خلاف آنچه دشمنان سعی دارند به جامعه جهانی بقبولانند که جمهوری اسلامی در حق بانوان کوتاهی می‌کند و این کشور را در رابطه با کوتاه دانستن جایگاه زنان متهم می‌کنند بانوان ایران اسلامی بعد از انقلاب در سطوح مختلف پیشرفت‌های قابل اهمیتی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام والمسلمنی عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در همایش حجاب و عفاف فاطمی که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و 200 نفر عضو هیئت علمی در استان کردستان فعالیت می‌کنند که 200 نفر از این تعداد بانوان هستند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب و تاثیرگذاری بانوان در عرصه ‌ای مختلف گفت: توسعه مراکز علمی و ارتقای سطح علمی بانوان نشان از جایگاه ویژه نظام به مقام زن و بانوان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: امروز در استان کردستان بیش از 40 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که بیش از 18 هزار نفر آنان را بانوان و دختران این استان تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: خلاف آنچه دشمتان سعی دارند به جامعه جهانی بقبولانند که جمهوری اسلامی در حق بانوان کوتاهی می‌کند و این کشور را در رابطه با کوتاه دانستن جایگاه زنان متهم می‌کنند بانوان ایران اسلامی بعد از انقلاب در سطوح مختلف پیشرفت‌های قابل اهمیتی داشته‌اند.

وی به نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و وروزشی گریزی زد و گفت: امروز بانوان جوان استان کردستان در لیگ‌های برتر کشوری دارای جایگاه و نام نشان هستند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012405

مهمترین اخبار ایران و جهان: