نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 13:08

اختلال در شبکه آموزشی دانش‌آموزان/ «شاد» را از ساعت 20 امشب به‌روز کنید

برخی خانواده‌ها از کندی شبکه «شاد» گلایه دارند؛ در این خصوص تیم فنی و پشتیبانی شاد اعلام کرد: به منظور سرویس دهی بهتر و افزایش سرعت تبادل داده‌ها، مدارس نوبت عصر و دوره متوسطه دوم، کلاس های خود را منحصرا از ساعت ۱۴ هر روز تشکیل دهند؛ همچنین کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند جهت عملکرد بهتر و استفاده از سرویس‌ها، از ساعت ۲۰ امشب نسخه جدید شاد را به‌روزرسانی کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، این روزها و در فصل زمستان، تعدادی مدارس به خاطر برودت هوا و بارش برف و تعدادی مدارس هم به خاطر مدیریت بهینه مصرف گاز تعطیل شدند و اعلام شد که مدارس به صورت مجازی، آموزش را از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) ارائه می‌دهند.

اما در این چند روز اخیر، برخی خانواده‌ها عنوان می‌کنند که سرعت دریافت پیام‌ها در شبکه شاد کم شده است؛ مادر دو دانش‌آموز که یکی اول دبستانی و دیگری پایه هفتم است، به خبرنگار فارس می‌گوید: اوایل تعطیلات که به خاطر آلودگی هوا بود، سرعت شبکه شاد خوب بود اما حالا به سختی به‌روزرسانی می‌شود. مثلا کلاس درس، 10 دقیقه است که شروع شده اما پیام‌ها را نشان نمی‌دهد.

* اختلال در شبکه شاد

وی ادامه می‌دهد: مدام روی صفحه کلمه «در حال به‌روزرسانی» نوشته می‌شود و گروه‌ها با تأخیر زیاد، پیام‌ها را نشان می‌دهند. با این شرایط امکان برگزاری کلاس آنلاین که اصلا نیست و پیام‌های معلم و دانش‌آموزان هم با تأخیر در گروه بارگذاری می‌شود.

مادر دیگری می‌گوید: قبلا شبکه «شاد» خیلی خوب بود؛ معلم فرزندم، فیلم‌های زیادی می‌فرستاد اما الان فیلم‌ها با تأخیر بارگذاری می‌شود. پیام‌ها اصولا نمی‌روند و کنار پیام‌ها تیک قرمز می‌خورد که پیام ارسال نشده است.

وی اضافه می‌کند: تا چندی پیش کلاس‌های آنلاین به خوبی برگزار می‌شد اما چند روز است که با کندی شبکه مواجهیم.

* مدارس نوبت عصر و دوره متوسطه دوم، کلاس های خود را منحصرا از ساعت ۱۴ هر روز تشکیل دهند

تیم فنی و پشتیبانی شاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با فراگیر شدن موج سرما و برودت هوا و غیر حضوری شدن کلاس ها و مدارس بسیاری از استان‌ها، به استحضار می‌رساند اختلال مختصری در زیرساخت‌های فنی مربوط به شاد به وجود آمده است که ارسال و دریافت پیام ها را با تأخیر مواجه می‌کند.

تیم فنی و اجرایی در تلاش هستند که اختلال به وجود آمده را برطرف نمایند؛ ضمن پوزش از کاربران گرامی خواهشمند است به منظور سرویس دهی بهتر و افزایش سرعت تبادل داده‌ها، مدارس نوبت عصر و دوره متوسطه دوم، کلاس های خود را منحصرا از ساعت ۱۴ هر روز تشکیل دهند. همچنین کاربرانی که از نسخه های قدیمی تر استفاده می‌کنند جهت عملکرد بهتر و استفاده از سرویس‌ها، از ساعت ۲۰ امشب نسخه جدید شاد را از آدرس SHAD.IR به روزرسانی کنند.

 به گزارش فارس، تیم فنی و پشتیبانی شبکه شاد از خانواده‌ها درخواست کرده است که از ساعت 20 امشب نسخه جدید شاد را به‌روزسانی کنند تا بتوانند بهتر از امکانات این شبکه در روزهای سرد زمستانی و تعطیلی حضوری مدارس، بهره‌مند شوند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 978105

مهمترین اخبار ایران و جهان: