نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 22:42

تعطیلی روزانه ۵۰ فروشگاه در انگلیس در سال ۲۰۲۲ میلادی

آمارهای مرکز تحقیقات خرده فروشی انگلیس حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط روزانه ۵۰ فروشگاه در این کشور تعطیل شده‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، سال ۲۰۲۲ سال بسیار سختی برای صنعت خرده فروشی و فروشگاه ها در انگلیس بود به گونه ای که تعداد فروشگاه های تعطیل شده در این کشور به بالاترین میزان در پنج سال گذشته رسید.

مرکز تحقیقات خرده فروشی در انگلیس اعلام کرده که سال ۲۰۲۳ هم سال پرچالشی برای فروشگاه ها و مغازه‌های خرده‌فروشی در این کشور خواهد بود.

این مرکز اعلام کرده که در سالی که گذشت تقریباً هر روز به طور متوسط ۵۰ فروشگاه در این کشور تعطیل شده‌اند و مجموعه آنها برای سال 2022 به 17145 فروشگاه رسید.

این رقم تقریباً یک و نیم برابر تعداد فروشگاه‌هایی است که در طول شیوع ویروس کرونا در انگلیس در سال ۲۰۲۱ تعطیل شدند.

مرکز تحقیقات خرده فروشی در انگلیس همچنین اعلام کرده که به خاطر این تعطیلی ها بیش از ۱۵۱ هزار فرصت شغلی در این کشور از بین رفته که نسبت به 105 هزار فرصت شغلی از بین رفته ناشی از تعطیلی فروشگاه‌ها در این کشور در سال ۲۰۲۱ معادل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

نکته دیگر آنکه ۵۵۰۰ واحد از این فروشگاه ها به طور کامل ورشکست شده و به همین خاطر تعطیل کرده‌اند و کرکره مابقی آنها هم با هدف کاهش هزینه ها از سوی شرکت های مالک پایین کشیده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 951149

مهمترین اخبار ایران و جهان: