نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 09:59

توییت نخست وزیر عراق به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی و المهندس

نخست وزیر عراق به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی و المهندس نوشت: حمله به آنان در همه عرف‌ها و قوانین بین‌المللی محکوم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نخست‌ وزیر عراق با محکوم کردن ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، تأکید کرد که دولت عراق برای تقویت حاکمیت ارضی و استقلال سیاسی عراق تلاش می کند.

محمد شیاع السودانی , کشور عراق ,

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، با انتشار توئیتی نوشت: لازم است فرماندهان پیروزی بر تروریسم و قهرمانی‌های آنان در برخورد با سفاک‌ترین گروه تروریستی افراط‌گرا در تاریخ معاصر را به یاد داشته باشیم.

وی افزود: حمله به آنان در همه عرف‌ها و قوانین بین‌المللی محکوم است و برای همین دولت ما برای تحکیم حاکمیت ارضی و تلاش برای استقلال سیاسی عراق و توانایی این کشور در حفاظت از فرزندان این آب و خاک تلاش می‌کند.

این در حالی است که چند استان عراق امروز سه شنبه 3 ژانویه را به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس، تعطیل اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، استان های بغداد، بصره، واسط، دیالی، الانبار، نینوا، صلاح الدین، دیوانیه، المثنی، ذی قار، کربلا و بابل امروز سه شنبه به مناسبت شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس تعطیل اعلام شدند.

ادارات امنیتی، خدماتی و بهداشتی از این تصمیم مستثنی هستند.

شهیدان سلیمانی، المهندس و همراهان آنها بامداد 3 ژانویه 2020 در جاده فرودگاه بین المللی بغداد هدف حمله پهپادی آمریکا قرار گرفتند و شهید شدند.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 951593

مهمترین اخبار ایران و جهان: