نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 21:04

ورود سامانه بارشی به لرستان از روز چهارشنبه

خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان از روز چهارشنبه، گفت: در قالب این سامانه، بارش برف در مناطق سردسیر، آب‌گرفتگی معابر و ... پیش‌بینی می‌شود.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از اوایل روز چهارشنبه هفته جاری، اظهار داشت: در قالب این سامانه بارشی ابرناکی، بارش باران، رعد و برق، در مناطق سردسیر بارش برف، در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف، وزش باد شدید لحظه‌ای و مه آلودگی برای استان پیش بینی می‌شود.

وی زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی را روز جمعه عنوان کرد و گفت: این سامانه باشی در همه نقاط استان فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، بیان داشت: لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آب گرفتگی معابر، ایجاد روان آب، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، کاهش میدان دید در گذرگاه‌ها، آسیب به برخی سازه‌ها و… در این سامانه بارشی برای استان پیش بینی می‌شود.

مرادپور بر لزوم پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950993

مهمترین اخبار ایران و جهان: