نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 08:48

ثبت بیش از 38 هزار نفر اشتغال در سامانه رصد در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۳۸ هزار و ۷۴۳ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه  سهم اشتغال استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر بوده است، اظهار داشت: با تلاش تمامی ادارات اجرایی و بانک‌های عامل و با مدیریت استاندار کردستان تاکنون ۳۸ هزار و ۷۴۳ نفر اشتغال با ۱۱۵ درصد تحقق، در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان دستگاه‌های برتر در حوزه ثبت نام اشتغال را اعلام کرد و گفت: سازمان صمت با ثبت ۹ هزار و ۲۶ نفر، سازمان جهاد کشاورزی با هشت هزار و ۱۰۵ نفر و کمیته امداد امام خمینی(ره) با 6 هزار و ٤۲۱ نفر بیشترین میزان اشتغال را داشته‌اند.

وی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته مشاغل خانگی امسال در کردستان ۷۸ میلیارد تومان است که  تاکنون از این میزان ۶۹ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارسال شده و ۲٤ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قطعی پرداخت شده است.

پیشکاری به تعهد اشتغال استان در سال گذشته نیز گریزی داشت و گفت: در سال گذشته  ۱۶ هزار و ۷۳۲ نفرتعهد اشتغال استان بود که تا اواخر آذر ماه فقط چهار هزار و ۹۳ نفر در سامانه ثبت شده بود.

وی ادامه داد: در اقدامی جهادی در سه‌ ماه آخر سال قبل این رقم به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر افزایش یافت و حدودا ۹۱ درصد از تعهد سال ۱٤۰۰ تحقق پیدا کرد.

انتهای پیام 2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 975505

مهمترین اخبار ایران و جهان: